כשאליסה למיי שמעה מוזיקה וצלילים מוזרים עולים מחדר השינה שלה בביתה במיסיסיפי, היא נכנסה בציפייה למצוא את אחת מאחיותיה, אבל החדר היה ריק. ואז, כשהילדה בת השמונה הסתובבה בחדרה למצוא את מקור המנגינה שהתנגנה בחלל, השיר המסתורי נעצר בפתאומיות. "שלום לך", אמר קולו של גבר זר. לא רק שהגבר יכול היה לדבר עם אליסה - הוא יכול היה לראות אותה.



הסרטון המצמרר צולם בשבוע שעבר. אמה של אליסה טענה שהאיש הצליח לתקשר עם בתה לאחר שהוא פרץ למצלמת האבטחה מדגם "רינג", שהותקנה לאחרונה בחדר השינה שחולקת אליסה עם שתי אחיותיה הצעירות. במהלך מספר דקות, האיש הפנה שוב ושוב הערות גזעניות כלפי אליסה, טען שהוא סנטה קלאוס וניסה לשכנע אותה להתנהג לא יפה. הקול אמר לאליסה: "לכי להגיד לאמא שלך שאת כוש**... את יכולה לבלגן את החדר שלך, להרוס את הטלוויזיה, את יכולה לעשות כל העולה על רוחך", כך עולה מעותק הסרטון שהגיע לידי ה"וושינגטון פוסט".



"אני אפילו לא יכולה לבטא במילים כמה רע אני והילדים שלי מרגישים", אמרה אמה של אליסה, אשלי למיי, ל-"וושינגטון פוסט": "עשיתי את ההיפך הגמור מלתת להם עוד ביטחון. סיכנתי אותם ואין שום דבר שאני יכולה לעשות כדי להקל עליהם. אני לא יכול להגיד להם שאני יודעת מי זה. אני לא יכול להגיד להם שהוא לא יופיע בבית שלנו באמצע הלילה".



משפחת למיי הם לא האנשים היחידים שחוו את הסיוט הזה בשבועות האחרונים. מספר משתמשי "רינג" בפריסה ארצית דיווחו שלמערכות האבטחה שלהם הסתננו האקרים שהטרידו אותם דרך פונקציית השיחה הדו כיוונית של המצלמה (הרינג הוא מוצר של אמזון. מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, הוא הבעלים של ה"וושינגטון פוסט").



דובר "רינג" אמר בהצהרה המוקדמת כי מה שקרה למשפחת למיי אינו קשור בשום אופן לאיכות ביטחונה של ה-"רינג". לדבריו, "'השחקנים הרעים' העומדים מאחורי ההטרדות משתמשים לעיתים קרובות באישורים שגנבו או דלפו משירותים אחרים".



עבור אשלי למיי, אם לארבעה בת 27, המצלמה לא רק נתנה "שקט נפשי", אלא גם עזרה לילדיה להרגיש בטוחים. "מבחינתי זה היה ממש מגניב שאני יכולה לדבר איתם דרך המצלמה", אמרה. "כשהייתי בעבודה הייתי אומרת להם 'אוהבת אתכם, לילה טוב'. זה פשוט גרם להם להרגיש שאני קרובה".



כאמור, לפני כשבוע התנפצה תחושת הביטחון הזו. זמן קצר לאחר השעה שמונה בערב, שתי המצלמות שבחדרי הילדים החלו להשמיע שיר שהופיע בסצנה מתוך סרט אימה משנת 2010. אשלי בדיוק יצאה לסידורים, אך בעלה היה בבית עם הילדים. המנגינה היא זו שתפסה את תשומת ליבה של אליסה. "חשבתי שזו אחותי שומעת מוזיקה", היא אמרה. "אז עליתי למעלה ושמעתי דפיקות. אמרתי 'מי זה?'".



אליסה חזרה על שאלתה ונשמעה במצוקה. בשלב מסוים היא צרחה, "אמא!". הקול הזר שאל: "את לא רוצה להיות החברה הכי טובה שלי?". השיחה הסתיימה רק כאשר אליסה אמרה: "אני לא יודעת מי אתה" ויצאה מהחדר על מנת לקרוא לאביה.



"החלק הגרוע ביותר בצפייה בסרטון היה לראות את בתי קוראת לי ואני לא שם לעזור לה", אמרה האם. התגובות של חברת המצלמות, "רינג", לדבריה, הותירו אותה מתוסכלת. במקום לענות על שאלותיה אם ה"האקינג" בוצע באופן מקומי או על ידי מישהו רחוק, נציגת השירות העלתה שוב ושוב את השאלה כיצד האם לא הגדירה אמצעי אבטחה נוסף למצלמה. נכון להיום, אליסה ואחיותיה חוששות לישון בחדר השינה שלהן ובימים האחרונים הן ישנות בסלון.



במהלך סוף השבוע, משפחה בפלורידה, אמרה שגבר התחיל לדבר איתה דרך המצלמה שלה והעיר הערות גזעניות על בנם, כששאל: "האם הילד שלך הוא בבון, כמו הקוף?". ביום שני, אותו דבר קרה לאישה באטלנטה, שקיבלה צעקות בזמן שהייתה במיטתה, כמו גם לזוג בטקסס, שאמרו כי הם אוימו בדרישת כופר.