ממצאי מחקר חדש מגלים ששימפנזים מגיבים על מוזיקה כמו בני אדם, לאחר שהקופים תועדו מרקדים למשמע צלילים. ההערכה היא כי האהבה לריקוד ניטעה עוד באבות הקדמונים, המשותפים לשימפנזים ולבני אנוש. 
 
מחקרים קודמים העלו ששימפנזים מבצעים "ריקודי גשם" ו"ריקודי מפלים" כאשר הם שומעים את זרימת המים בטבע. בעקבות זאת החליטו המדענים היפנים יוקו האטורי ומסאקי טומנאגה מאוניברסיטת קיוטו לבדוק אם הקופים מגיבים כמו בני אדם כאשר נחשפים למנגינה.
 
לפי המחקר, שפורסם בכתב העת Proceedings of the National Academy of Sciences, המדענים השמיעו לשבעה שימפנזים - שלושה זכרים וארבע נקבות - הקלטות קצרות של מקצבי פסנתר ונוכחו כי כל הקופים הגיבו על כל אחת מההשמעות. שישה מהקופים נעמדו והניעו את גופם, חמישה דפקו על קירות התא, שלושה מחאו כפיים, ואחת הקופות נקשה ברגלה. כן התברר כי הזכרים הפגינו יותר התלהבות מהמוזיקה מהנקבות. 
 

בעקבות הממצאים הגיעו החוקרים למסקנה כי החשק לרקוד התבסס כבר בתקופה שבה חי הקוף הקדמון, שממנו לכאורה התפתחו בני האדם והשימפנזים. "התוצאות האלה מראות כי התנאים למוזיקה ולריקוד מושרשים עמוק והיו קיימים עוד באב הקדמון המשותף, לפני כשישה מיליון שנה", סיכמו המדענים.