בעקבות הוראות שפרסם הפנטגון וחיל הים האמריקאי, אפליקציית טיקטוק נאסרה לשימוש בכלל הטלפונים בבעלות ממשלתית אמריקאית. ההודעה פורסמה לאחר שמוקדם יותר החודש, פרסמה הסוכנות להגנת המידע הצהרה שמטרתה להעלות את המודעות לענייני סייבר. בהצהרה המליצה הסוכנות לכלל עובדי מחלקת ההגנה האמריקאית להימנע משימוש באפליקציות סיניות. "השימוש באפליקציות הללו מהווה סיכון סייבר, לכן לא נאפשר שימוש בהן בטלפונים ממשלתיים", אמר דובר צבא ארה"ב, קולונל רובין אוצ'ואה, לכלי התקשורת במדינה.



הודעת הדובר מגיעה בהמשך להודעה ראשונית שפורסמה על ידי הפנטגון, לפיה יש לחדול משימוש באפליקציות בבעלות סינית. הדברים הם חלק ממאבק נרחב יותר במטרה "להתייחס ברצינות לאיומים קיימים ולאיומים עתידיים שעשויים לפרוץ", כך הצהיר דובר הפנטגון, קולונל אוריה אורלנד, בפני סוכנויות הידיעות.



האפליקציה הפופולרית גררה תשומת לב שלילית מצד גורמים ממשלתיים בארצות הברית לאחר שבחודש אוקטובר האחרון, שלח פוליטקאי רפובליקני מכתב לראש המודיעין האמריקאי, גוז'ף מגוויר, בדרישה להעריך האם יש לבחון מחדש את פוטנציאל הסיכון הביטחוני הגלום בטיקטוק ובאפליקציות סיניות אחרות.



זוהי לא הפעם הראשונה השנה שאפליקציות סיניות מעוררות בהלה, לאחר שלפני מספר חודשים פורסם כי הממשל הסיני התקין אפליקציית ריגול על הטלפונים החכמים של תיירים שנכנסו לאזור שינג'יאנג במדינה, כך עלה מתחקיר משותף של מספר גופי מדיה בהם ניו יורק טיימס והגרדיאן, ועורר סערה רבה. על פי הפרסומים, התיירים נדרשו למסור את מכשירי הטלפון שלהם לפקידי הגבולות, זאת ללא הסבר או צידוק. בזמן הזה הותקנה התוכנה שחיפשה קבצים בנושאים שונים, המוגדרים כ"חשודים". על פי ההערכות, ההנחיה הייתה למחוק את התוכנה.



העלייה בכוח ובפופולריות של טיקטוק הצליחה להדאיג גם ענקיות אחרות במדיה, כמו גם את בעלי פייסבוק, מארק צוקרברג, שאמר בחודש אוקטובר האחרון כי הוא מודאג מנהירת הצעירים לאפליקציה החדשה. הדברים נאמרו בצל הסתבכויותיה של פייסבוק בזירה המשפטית.