הסופת "סיארה" הכתה בחלקים מצפון-מערב אירופה עם גשמים כבדים ורוחות עזות בתחילת השבוע. עם הגעתה לבריטניה, תושבי עיירת הנמל אברדין, סקוטלנד הופתעו לגלות שהביאה עמה חידה מסתורית. 

הסופה סיארה מכה בחופי בריטניה (צילום:  GLYN KIRK  Getty Images)
הסופה סיארה מכה בחופי בריטניה (צילום: GLYN KIRK Getty Images)

לאחר שהכתה הסופה בסקוטלנד, כמה מקומיים גילו שרידים של שלד עצום שנשטף אל חוף הים, אירוע לא נדיר כלל, והעריכו כי הפגר נראה כמו שריד של המפלצת המיתולוגית מאגם לוך נס. התמונות של השלד, שפורסמו בעמוד הפייסבוק הקהילתי של העיירה, הציגו את השרידים שנשטפו אל החוף כמה שעות אחרי שסופת סיארה הכתה בבריטניה במהירות של יותר מ-144 קילומטר לשעה.

סופה סיארה, בריטניה (צילום:  Jeff J Mitchell  Getty Images)
סופה סיארה, בריטניה (צילום: Jeff J Mitchell Getty Images)

בפוסט שעלה לפייסבוק נכתב: "היצור המוזר הזה נמצא היום בחופי אברדין. יש למישהו רעיון מה זה יכול להיות?". הצעות אפשריות לזהות של היצור המסתורי, שהגיע ככל הנראה מהים הצפוני, הועלו כאשר אנשים אמרו שזה לוויתן, אריה ים או דולפין. 

משתמשים אחרים שהגיבו לפוסט המדובר, העלו את ההשערה שמדובר בשלד של המפלצת המיתולוגית מאגם לוך נס בסקוטלנד, הידועה בשמה "נסי", אך ההשערה בוטלה כשם שעלתה, כשאחת המשתמשות כתבה שנסי לא מסוגלת לחיות במי-ים מלוחים. משתמש נוסף הוסיף כי לדעתו מקור השרידים הוא מתקופה פרה-היסטורית, ונדמה כי מדובר בדינוזאור מסוג דיפלודוקוס. עם זאת, אחד המגיבים לפוסט טען כי השרידים הגיעו לחוף עוד לפני שהסופה הכתה ביבשת.

בובה של נסי בטקס רשמי בגלזגו, סקוטלנד (צילום:  Richard Heathcote  Getty Images)
בובה של נסי בטקס רשמי בגלזגו, סקוטלנד (צילום: Richard Heathcote Getty Images)

זו לא הפעם הראשונה שעולות ספקולציות בנוגע למפלצת מלוך נס, שכביכול נצפתה לראשונה בשנת 565 לספירה. המפלצת המקומית של אגם לוך נס הוזכרה במקורות רבים וגרמה להתעניינות נלהבת, ביניהם הביוגרפיה של הנזיר האירי סנט קולומבה, שכתב על מפלצת המים ועל כך שהרגה אדם. ההתעניינות במפלצת עלתה מדרגה בשנות ה-30 של המאה ה-20, אז בנו כביש לצד האגם שהגביר את הרצון של המקומיים למצוא את המפלצת המדוברת. שנה לאחר מכן, פורסמה התמונה הידועה שבה נראית לכאורה נסי, אך בשנת 1975 היא התגלתה כזיוף.

אגם לוך נס, סקוטלנד (צילום:  General Photographic Agency  Getty Images)
אגם לוך נס, סקוטלנד (צילום: General Photographic Agency Getty Images)