משלוח פיצה חמה שמופיע בפתח הבית הוא אחד הפינוקים הקטנים בחיים. בעוד שרבים נוהגים להשאיר טיפ אחרי ישיבה במסעדה לארוחת ערב או אפילו צהריים בבית קפה קטן, זה אחרת כשמדובר במשלוחים. בהזמנות "טייק אווי" ומשלוחים, לרוב התשלום מתבצע באמצעות כרטיסי אשראי, ובמקרים רבים אין כסף מזומן בבית, מה שמוביל לכך ששליחים רבים לא מקבלים טיפ עבור השירות שלהם.

אבל אחרי שעובדים במסעדת פיצה בבריטניה חשפו את הדרך בה הם מתנקמים בלקוחות שלא נותנים שירות, אולי תרצו לתכנן מראש את תשלום הטיפ בפעם הבאה. כידוע, עובדי שליחויות מזון מקבלים בדרך כלל שכר מינימום, וגם מחויבים לשלם עבור דלק ותחזוקה של כלי הרכב שהם נוסעים בהם, כלומר זו עבודה שלא בטוח משתלמת.

שליח פיצה מקבל טיפ, אילוסטרציה (צילום: ingimages.com)
שליח פיצה מקבל טיפ, אילוסטרציה (צילום: ingimages.com)

לטענת השליחים, רוב הלקוחות מבינים זאת ונותנים טיפ של 3 פאונד בממוצע להזמנה, שהם כ-13 ש"ח. אבל תמיד יהיו אנשים שלא יתנו טיפ, "אם איחרתי והם לא נותנים טיפ, אני מבין את זה. אבל הזמנות בהן אני מגיע במהירות ומספק שירות טוב ועדיין לא נותנים לי טיפ, גורמות לי להתעצבן", סיפר אחד השליחים.

הנקמה לא מאחרת לבוא. השליחים סיפרו שכאשר הם מרגישים שעשו עבודה טובה, אך לא קיבלו הכרה מהלקוח, הם "מענישים" אותו. הם מוצאים את מספר הטלפון של מי שביצע את ההזמנה ומתזמנים שתי שיחות השכמה לשעות הבוקר המוקדמות באמצעות אפליקציה.

פיצה, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
פיצה, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

אבל זה לא המקרה הגרוע ביותר. כפי שסיפר אחד השליחים: "עבדתי בכמה מקומות שעושים משלוחים במהלך השנים. אם לקוח לא מתייחס כראוי, ראיתי שליחים שיורקים באוכל וגרוע מזה. אני חושב שזה לא בסדר להתעסק עם האוכל של מישהו, בלי קשר להתנהגות שלו. אבל אם אני לא עושה משהו בנדון אני פשוט כועס כל הלילה".

בפוסט שפרסמו באתר "Reddit" ובו חשפו את הוידוי הקשה, הדעות של המגיבים היו חלוקות. רבים כתשו את העובדים ואת המעשים שלהם וכתבו: "תתבגרו. אמנם אני מבין שזה שכר מינימום, טיפ הוא עניין של נימוס ואדיבות ולא דרישת חובה". מגיב אחר כתב: "אתה מעניש את הלקוח כי המעסיק שלך לא משלם לך מספיק. המון אנשים עובדים בשכר מינימום ולא יכולים להרשות לעצמם לחיות כמו שצריך, אבל הם לא מוציאים את זה על הלקוחות".

מגיבים אחרים התייצבו לצדם וטענו: "אל תזמינו פיצה או תלכו למסעדות עם מלצרים או עובדי שירות אם אתם לא מתכוונים לתת טיפ". ספרו לנו באיזה צד אתם!