בהמשך לבהלת הקורונה שמסרבת להסתיים, סין נאלצת להתמודד עם מגפה חדשה. מכת ארבה, שהחריבה אזורים נרחבים במזרח אפריקה, הגיעה עכשיו למחוז שינג'יאנג במערב הרחוק של סין, בגבול המדינה עם פקיסטן והודו. סרטון ביזארי שרץ ברשת הציג מחזה יוצא דופן של צבא המורכב מ-100,000 ברווזים אשר נשלחו לחזית בסין כדי להילחם בנחיל של ארבה.

ארבה בקניה (צילום:  SAM PANTHAKY  Getty Images)
ארבה בקניה (צילום: SAM PANTHAKY Getty Images)

פקיסטן הכריזה על מצב חירום לאומי בגלל מחסור במזון פוטנציאלי, כאשר ראש הממשלה אימראן חאן כינה את המגפה "פיגוע הארבה הגרוע מזה עשרות שנים". בסרטון מרשים, ששותף באתר החדשות הסיני CGTN, נראים אלפי ברווזים צועדים בדרך אל הגבול כדי להלחם בארבה האויב על ידי אכילתם.

הסרטון של החיילים המגעגעים זכה לתמיכה רבה בטוויטר, כשמשתמשים רבים הגיבו וביקשו לראות יותר מהברווזים בפעולה. בינתיים, מישהו אחר תיאר את הסצנות כ"מלחמת העולם השלישית", והוסיף כי "הברווזים נראים כמו חיילי בעלות הברית, בעוד הארבה הוא חיילי מדינות הציר".

צבא הברווזים בסין (צילום: טוויטר)
צבא הברווזים בסין (צילום: טוויטר)

"חיילי ברווז", כפי שמכונים בתקשורת הסינית, שימשו בעבר להתמודדות עם ארבה מהסיבה שהם יעילים יותר מחומרי הדברה. וואנג, תושב מחוז שינג'יאנג, אמר בעבר ל"גלובל טיימס" כי ברווז צעיר אחד יכול להשתלט על שטח של 4 מ"ר על ידי זלילת ארבה.

בהתפרצות האחרונה הזו, שנאמר כי היא החמורה ביותר מזה 25 שנה, נחילי הארבה הגיעו לאורך אימתני של 60 ק"מ במדינות מזרח אפריקה, על פי גורמים רשמיים.