כולם יודעים שהדבר הנכון לעשות כאשר הולכים לאיבוד הוא לפנות לשוטר ולבקש את עזרתו, וכעת מסתבר שגם בעלי-חיים מבינים זאת. כלב העונה לשם "צ'יקו" איבד את הבעלים שלו בעיירה קטנה בטקסס, ארה"ב, אבל זה לא גרם לו להילחץ. במקום לשוטט ברחובות או לנבוח בפחד על העוברים ושבים, לצ'יקו היה ברור שיש רק מקום אחד שעליו ללכת אליו - תחנת המשטרה המקומית.

כאשר צ'יקו הגיע לתחנת המשטרה בטקסס, השוטרים היו המומים. הם סיפרו שליבם נמס מרוב אושר כשהכלב הנבון נכנס בשקט לתחנה והניח את ידיו על הדלפק כדי לדווח על עצמו כנעדר. נדמה שלצ'יקו היה רק הגיוני כי זה המקום היחיד בו הוא בטוח יתאחד עם בעליו המודאגים.

סמ"ר ראסטי מרטין היה אחד השוטרים הראשונים שפגשו את צ'יקו המקסים, והיה יותר משמח לעזור. הוא הסביר: "הוא כלל לא נראה במצוקה או בלחץ כי הלך לאיבוד. זה היה כאילו הוא פשוט יצא לטיול בשכונה והחליט לבקר את השוטרים האדיבים כדי להאיר את יומם".

סמ"ר מרטין אישר שצ'יקו קיבל "המון אהבה ותשומת לב" בזמן שהשוטרים בדקו את תיק הנעדר שלו. הוא הוסיף: "היה לנו כדור טניס וזרקנו אותו קצת בלובי ושיחקנו איתו. כולם אהבו אותו".

אבל הייתה בעיה, תג שמו של צ'יקו נפל מהצווארון שלו והשוטרים הזמינו את צער בעלי-חיים כדי שיוכלו לבדוק אם יש לו מיקרו-שבב, אך לפני שהספיקו להגיע, צ'יקו התגנב מתחנת המשטרה מבלי לשים לב. למרבה המזל, נראה שהכלב החכם מאוד נזכר איפה הוא גר והצליח לפלס את דרכו חזרה הביתה.

סמ"ר מרטין אמר: "הבעלים הגיב למחרת [לומר כי] זה היה הכלב שלו והוא חזר לביתו. הוא גר במרחק של קילומטר וחצי מהתחנה".