לג'ואן מקדונלד, אישה בת 73 מקנדה, יש מוטו אחד חשוב: "אתה לא יכול להחזיר את הגלגל לאחור, אבל אתה יכול לסובב אותו שוב!". לאחר שנאבקה במשקלה כל חייה, והפכה להיות תלויה בתרופות לטיפול בלחץ הדם הגבוה שלה, ריפלוקס וכולסטרול, העזה הקשישה בגובה 1.54 מטרים ובמשקל של כ-90 ק"ג לקרוא אתגר על השעון הביולוגי.

שלוש שנים קדימה, ג'ואן הצליחה להוריד 22 ק"ג ממשקלה, לרדת מהתרופות ולהרים משקלים כבדים שלא היו מביישים אף 'בודי בילדר', וכל זאת תוך שהיא הופכת למשפיענית אינסטגרם בתחום הספורט וצוברת יותר מ- 500,000 עוקבי אינסטגרם. בסרטונים שמעלה לרשתות החברתיות, ניתן לראות את ג'ואן בעלת השיער הכסוף קופצת, עושה סקוואט ומרימה משקולות. בנוסף, היא משתפת בעצות כושר שמותאמות לגיל השלישי ומפרסמת הדרכות וידאו.

ג'ואן זוקפת את הזכות לשינוי הגופני שלה לבתה מישל, השותפה הצמודה באימוני הכושר שלה, ולתפריט תזונה מאוזן היטב. היא גם השתמשה בתוספי מזון כמו אבקת חלבון וחומצות אמינו. "לפני שלוש שנים התחלתי את המסע הארוך והאיטי הזה ועכשיו אני מבינה שבאמת אין לזה שום סוף", סיפרה לאתר הידיעות "ג'אם פרס". "כל יום אני נעה לכיוון חדש המבוסס על הבחירות שלי, כשכל חודש הוא אבן דרך חדשה. כל שנה נראה שהשתניתי כל כך וקרו כל כך הרבה דברים שאני חושבת שאי אפשר לשנות יותר, ובכל זאת דברים ממשיכים להשתנות".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Joan MacDonald (@trainwithjoan) on

אין ספק שלג'ואן יש לא מעט אתגרים והיא נדרשת לטפל בגופה המבוגר בזהירות בכדי להימנע מפציעות, אבל אין שום אפשרות לעצור אותה עכשיו. "לא משנה כמה החיים קשים או מאתגרים, עלינו להישאר איתנים במטרתנו ולהמשיך לצלול קדימה", אמרה ג'ואן. "כשהתחלתי מעולם לא דמיינתי שאני אהיה איפה שאני נמצאת היום. רק רציתי לחזור להיות בריאה ולהפסיק את התרופות שלי".

היא הופתעה לגלות שהיא למעשה הפכה לתופעה פופולרית ברשתות החברתיות. תכניות כושר לקשישים הן בין תחביבי הבריאות המובילים במדינה, על פי סקר הבריאות והכושר של מכון הקולג' האמריקאי לרפואת ספורט שנערך בשנת 2018 בקרב אלפי אנשי מקצוע בתחום הכושר הגופני. "כשאתה מבוגר אתה באמת צריך מורה מבוגר", אמרה מרג'ורי ג'פה, מאמנת אישית בכירה שמתמקדת בלקוחות מבוגרים יותר. "אתה ממש לא מעוניין בחיטוב הזרועות או הישבן שלך. אתה מתעניין יותר באיזון שלך, לשמור על גופך ישר ולא להגביל את חייך".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Joan MacDonald (@trainwithjoan) on

ג'ואן, כאזרחית קשישה גאה, רצתה להזכיר לבני גילה שהם חסרי גבולות ושאין להירתע מהדברים הבלתי נתפסים של הצעירים בימינו. "בתמיכתם ובהדרכתם של מישל וצוות הנשים עשיתי שינוי של 180 מעלות", היא כתבה בפוסט בבלוג שלה. "למדתי להשתמש באייפון בפעם הראשונה בחיי, יצרתי קשר עם אנשים שאוכל ללכת איתם לכושר, קניתי משקל, סרט מדידה והגעתי לעבוד. זו הייתה עבודה קשה להפליא והיו הרבה ימים שבהם פרצתי בבכי בגלל הקשיים עם הטכנולוגיה, אבל מעולם לא השלכתי את המגבת".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Joan MacDonald (@trainwithjoan) on

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Joan MacDonald (@trainwithjoan) on