מגפת הקורונה כבר הדביקה 1,274,346 בני אדם ברחבי העולם, אולם מסתבר שהיא לא פוסחת גם על בעלי חיים שהיינו בטוחים כי הם חסינים בפני הנגיף. אתמול דווח כי נדיה, טיגרסית מלאית בת 4 המתגוררת בגן החיות ברובע ברונקס בניו יורק אובחנה כחולה בקורונה

על פי הדיווח, מדובר במקרה הראשון בו בעל חיים נדבק בנגיף. מגן החיות נמסר כי תוצאת הבדיקה אושרה על ידי המעבדה הלאומית לשירותים וטרינריים במדינת איווה, ולפי ההערכות, הטיגריסית נדבקה משומר שעבד בגן החיות וחלה בקורונה.

הטיגריסית החלה להראות תסמינים כגון חום גבוה וקשיי נשימה, אך למרות זאת טוענים בגן החיות כי מצבה משתפר ולא נשקפת סכנה לחייה. בגן החיות ישנם עוד שני טיגרסים וזוג אריות שסובלים מהתסמינים כאמור, אולם מבדיקות שנערכו לכל החתולים הגדולים, נראה כי נכון לעכשיו רק נדיה נדבקה בנגיף.

פול קאל, הווטרינר הראשי בגן החיות, אמר לרויטרס כי "זו הפעם הראשונה שמישהו מאיתנו שמע שאדם הדביק את חיה והחיה חלתה". לדבריו, בכוונתו לשתף את הממצאים עם גני החיות והמוסדות האחרים שחוקרים את העברת הנגיף.

מגן החיות נמסר כי לא ידוע כיצד הנגיף יתפתח בבעלי חיים כמו נמרים ואריות מכיוון שמינים שונים יכולים להגיב בצורה שונה לזיהומים חדשים, אך הווטרינרים יעקבו מקרוב אחר כל בעל חיים שהראה תסמינים.

יצוין כי ארבעת גני החיות המנוהלים על ידי האגודה לשימור חיות הבר בעיר ניו יורק, כולל גן החיות בברונקס, נסגרו לקהל ב-16 במרץ. כעת נקבעו אמצעים חדשים להגנה על בעלי החיים ועל המטפלים בהם בכל המתקנים.

קורונה - שאלות ותשובות