חדשות רעות למעשנים: על פי בכירים בעולם הרפואה בארה"ב, מי שחושב להירגע על ידי שימוש בקנאביס - צריך לשקול את הנושא שנית. עישון קנאביס, כך לדעת מומחים, גם כאשר בעישון מזדמן ובתדירות נמוכה, עשוי להגביר את הסיכון לסיבוכים משמעותיים במקרה של הידבקות בנגיף הקורונה. מעשנים רבים, כך לפי אותם מומחים, פונים לשימוש במריחואנה על מנת להירגע בתקופה המתוחה והמורכבת של התפשטות המגיפה בעולם.

עם זאת, הם טוענים, הם עשויים להשיג את התוצאות ההפוכות."אולי משתמשים חושבים שהם מצליחים לצמצם את המתח והחרדה, אבל זה משפיע על אופן ההתנהלות ובשורה התחתונה, יכול להוביל לנזקים במידה והמשתמש ייתקל במצב חירום אמתי", כך לפי ד"ר מיטשל גלאס, בכיר בענף הרפואה בארה"ב.

היות והווירוס הקטלני פוגע בתפקודי הריאות, גם עישון של חומרים שאינם טבק עשויים להרע למשתמשים בטווח הרחוק. "מה שקורה", מסביר ד"ר אלבר ריזו, ראש אגף הרפואה של ארגון מחלות הריאה האמריקאי, "הוא שבעת עישון קנאביס, נגרם למעשן זיהום מזערי, דומה מאד לברונכיטיס, באופן דומה לדלקת שעשויה להיגרם מעישון סיגריות רגילות. אם כבר קיימת דלקת, ובמצב הזה מתווספת דלקת נוספת, יש כמובן סיכון לסיבוכים", הסביר. 

הבעיה העיקרית, כך לפי ד"ר גלאס, המשמש כדובר הארגון, היא ש"הציבור לא מבין שהדבר האחרון שיש לעשות בעת מגיפה, בעיקר כזו הפוגעת בתפקודי הריאות, היא להקשות אף יותר על הצוותים הרפואיים בזיהוי תסמיני המחלה". 

קורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)
קורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)

"קוביד 19 היא מחלת ריאות. על הציבור לשאול את עצמו האם הוא מעוניין שיהיה משתנה נוסף במשוואה, שעשוי לבלבל ולהקשות על האבחנה המקצועית, המהירה והאמינה של הצוותים הרפואיים", הוסיף. 

עישון קבוע של מריחואנה, כמו עישון מכל סוג שהוא, פוגע בדרכי הנשימה לאורך זמן. התוצאה הסופית, אומר גלאס "מפיקה תסמינים שמזכירים מחלות נשימה בדרגות שונות". כך, שמעשנים, אפילו מעשנים כאלו המעשנים בתדירות נמוכה מאד, יכולים להפגין תסמיני דלקת קלים תוך ימים ספורים. 

מעבר לעישון עצמו, למריחאונה עשויות להיות השפעות שליליות נוספות ביחס לקורונה. "נקודת הבערה של מריחואנה היא בטמפרטורה נמוכה יחסית מסיגריות רגילות, כך שיוצא שהאדם העשן שואף כמות מסוימת של צמח שלא נשרף לחלוטין - מה שמגרה את הריאות, באותו אופן שריחות חריפים מגרים את דרכי הנשימה, וזה מפיק תגובה כמעט אלרגית", נימק גלאס, "מה שמקשה, כאמור, אפילו יותר על צוותי הרפואה". 

אביעד שייביצ, יו״ר אקולנד גרופ מסר בתגובה כי ״עישון טבק מזיק לבריאות, את זה אנחנו יודעים. אבל לקאנביס יש יתרונות טובים משככי  כאבים פייזים ונפשיים. צריכת קאנביס לא נמדדת רק בעישון, כיום יש דרכים שונות לצרוך את התרופה החדשה/ישנה הזו. אנחנו כמפעל ייצור בקליפורניה, מייצרים שמנים מצמחי קנאביס, שמיועדים למאכל. אנחנו רואים שצרכנים רבים עוברים מעישון לצריכה בשיטות בריאות יותר. כפי שאמר איש חכם מהתעשייה לא צריך לעשן גזר כדי לקבל ממנו את הדברים הטובים".