מגפת הקורונה התפרצה לראשונה בחודש דצמבר 2019 בעיר ווהאן שבסין, ולמרות שעברו כבר חמישה חודשים - עדיין רב הנסתר על הגלוי בכל מה שקשור לנגיף שהביא למותם של 316,961 בני אדם. מחקרים וגילויים חדשים צצים כל יום כפטריות אחרי הגשם, אבל מה שגילה מחקר שנערך באוסטרליה הפתיע גם אותנו.

המחקר, שערך ד"ר אנדי טאג, מצא כי נגיף הקורונה יכול לעבור מאדם לאדם באמצעות פלוצים. מבדיקות שערך בקרב חולי קורונה עלה, כי הנגיף נמצא בצואתם של 55% מהם.

יצוין כי רופאים ברחבי העולם הזהירו בעבר כי נפיחות עלולות להכיל חלקיקי צואה זעירים שיכולים להפיץ חיידקים. ד"ר טאג טוען, כי "ניתן לאתר את הנגיף אצל אדם אסימפטומטי עד 17 יום לאחר החשיפה". הוא הוסיף כי בדיקות קודמות הראו כי יש להם יכולת להיות "נישאים ברוח ולהגיע למרחקים ארוכים".

לעומת זאת, ד"ר שרה ג'רוויס טענה כי אין זה סביר שמישהו יידבק בנגיף הקורונה מפלוץ שנישא באוויר באמצעות הרוח. ג'רוויס אמרה לאתר "סאן און-ליין" כי "הסבירות שמישהו יתפוס את הנגיף מכיוון שהוא היה קרוב למישהו שהפליץ הוא ממש זעיר. יש הרבה יותר סיכוי להידבק כתוצאה משיעול או עיטוש של מישהו, או מנגיעה ברוק או הפרשות של חולה שהותזו על משטח קשה".