בית הזוועות ברוסיה: בכלי התקשורת המקומיים דיווחו היום (חמישי) על סיפור התעללות קשה במיוחד של אם בביתה. הקורבן היא נד'זדה בושיווה בת ה-42, שחיה בבידוד עם אמה הקשישה בצריפון רעוע בעיירה ארפינסקי במערב רוסיה, ללא חשמל או מים זורמים. השתיים התגוררו שם לצד מספר חתולים.

לפי הדיווחים, נדז'דה לא יצאה מפתח ביתה במשך 26 שנים, מאז הייתה בת 16, אז אמה, טטיאנה, שהייתה בת 42 באותה התקופה, נשלחה לאשפוז בבית החולים בשל מצבה הרפואי. חווית הטיפול הייתה קשה וטראומטית במיוחד עבור האם, שהחליטה מאותו הרגע להתבודד לפרק זמן בלתי מוגבל, בטענה שהיא עושה זאת "כדי להתגונן מהעולם החיצוני".

התקרית נחשפה בעקבות החמרה במצבה הרפואי של האם, שנאלצה לאחרונה להגיע פעם נוספת למרכז הרפואי, למורת רוחה. בשלב זה, נאלצה גם הבת לצאת מהבית, אז פנתה לעורך הדין וסילי טוברנוב כדי שיסייע לה. לדבריו, הבת הגיעה למצב פסיבי כל כך, עד שהסכימה שהמצב יימשך זמן רב משום שלטענתה התרגלה אליו, ואף לא ניסתה לעזוב מרצונה החופשי בשום שלב. כשטטאינה חלתה, נאלצה כאמור הבת לצאת מהבית ולערב את הרשויות, שהביעו זעזוע רב מהסיפור.

בעצתו של וסילי, פנתה נד'זדה לגורמי הרווחה וסיפרה על תנאי חייה הקשים. בין היתר חשפה כי הצריף בו גדלה מלא מזיקים וחתולים, וכי היא והאם חלקו את אותה המיטה. עוד מסרה כי כאשר החתולים שהיו ברשותן מתו, הגופות שלהן לא פונו החוצה ונשארו להרקיב בפנים. היא אף מסרה לכלי התקשורת במדינה כי לא התקלחה מאז שנת 2006, בשל היעדר תשתית למים זורמים בחדר.

בתמונות המתעדות את המצב הקשה בצריף, הבת נראית מוזנחת ומלוכלכת במיוחד. "החיים שלי היו גרועים יותר מחיים של חתול, לפחות להם היו יותר זכויות. אני לא קיימת יותר, אני חיה-מתה. אכלתי אוכל שהיה מיועד לחתולים לאורך השנים", אמרה בעצב והוסיפה כי "אין לי אפילו דרכון או מקום עבודה, אני זקוקה לעזרה". 

נד'זדה הביעה בפני העיתונאים פחד גדול מפני היציאה הכפויה לעולם שבחוץ, ואף סירבה לטענת כלי התקשורת המקומיים לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, או להגיע לשם לצורך ביקור של אימה, שאושפזה לאחר שככל הנראה סבלה משבץ מוחי בעת חשיפת התקרית.