דדפול, ת'ור, לוקי והאלמנה השחורה מוכרים היטב לשוחרי הקומיקס של מארוול. בתקופה האחרונה ניתנים שמות אלה גם לחרקים ולצמחים שונים שהמראה החיצוני שלהם מזכיר את אותן דמויות. המדענים מסוכנות המדע הלאומית באוסטרליה (CSIRO) העניקו במהלך השנה החולפת את שמותיהם של הגיבורים של מארוול ל־165 מינים שונים של חרקים וצמחים.

בין היתר, הוחלט לכנות זבוב מזן מסוים סטן לי, כאות הוקרה לאגדת הקומיקס שנפטרה לפני כשנתיים. על פניו של הזבוב ניתן למצוא סימנים המזכירים את משקפי השמש והשפם הלבן, שהיו מסימני ההיכר הבולטים של לי. 

"לנקוב בשמות מינים חדשים - יש בכך צד מהנה, אך זה גם מדע חיוני לחיי היומיום שלנו", הסבירה אתמול ד"ר חואניטה רודריגז, מומחית הדבורים והצרעות של CSIRO, שהוסיפה: "הבנת ההבדלים בין מינים יכולה לעזור להציל את חייהם ואת חיינו".

חרק מסוג דדפול (צילום: CRISO)
חרק מסוג דדפול (צילום: CRISO)

עוד מככבים ברשימה יוצאת הדופן גם זבוב ת'ור, או בפירושו המדעי "רעם בלונדיני", שנושא על גופו כתמי זהב וחום בהיר, באופן המזכיר את שיערו הבלונדיני של דמות אל הרעם המיתולוגית.

גם לאלמנה השחורה יש זבוב משלה, המכונה "אישה לובשת עור", בהתייחסות ישירה לחליפת העור האייקונית שלבשה השחקנית סקרלט ג'והנסון, שגילמה את הדמות בסרטי מארוול.

בנוסף אפשר למצוא את זבוב דדפול, שעל גבו ישנם כתמים בצבעי אדום ושחור, בדומה לצבעי המסיכה והחליפה של הדמות הידועה. 
דדפול הוא גם זן של חרק קטלני (Robber Fly או Assassin Fly), אשר מתנקש בחרקים אחרים באופן המתאים לאופי של דמות שכיר החרב האנטי־גיבור של דדפול.

המלחמה על הדבורים
המחסור בדבורים בעולם, הידועות כמי שמספקות "שירות אקולוגי בחינם" לטבע, מגביל מאוד את היצע גידולי המזון, ומעלה את החשש בקשר ליציבות ולביטחון של כ־75% מגידולי המזון העולמיים התלויים במאביקים אלה. כך עולה ממחקר חדש, שפורסם אתמול בכתב העת The Royal Society על ידי חוקרים מארה"ב, קנדה ושוודיה.

המחקר נועד להעריך את ההשלכות של המחסור במיני דבורי הבר כתוצאה ממשבר האקלים, שימוש בחומרי הדברה רעילים ומחסור בבתי גידול טבעיים. החוקרים התמקדו בשבעה אזורי גידול מרכזיים לייצור פירות, ירקות ואגוזים ב־131 שדות יבול הממוקמים באזורים גדולים בארה"ב.

חמישה מתוך שבעה גידולים סיפקו עדויות לכך שמחסור בדבורים מפריע לכמות המזון שניתן לגדל, כולל תפוחים, אוכמניות ודובדבנים. מכאן הסיקו החוקרים כי הירידה בכמות הדבורים עלולה להוביל ישירות לירידה בתפוקות או בייצור עבור מרבית הגידולים שנחקרו.

דבורה (צילום: Getty images)
דבורה (צילום: Getty images)

המחקר עולה בקנה אחד עם הספרות המקצועית, שלפיה מחסור בדבורים עשוי להגביל מגוון רחב של גידולים ברחבי העולם, כאשר לפי ארגון המזון והחקלאות של האו"ם, כמות ייצור היבולים התלויה בחרקים ובמאביקים אחרים גדלה ב־300% במהלך 50 השנים האחרונות. 

מחסור זה עלול לגרום לפירות וירקות מסוימים להיות נדירים ויקרים יותר, ויעורר חסרים תזונתיים בתזונה של תושבי העולם. אולם מזונות כמו אורז, חיטה ותירס לא יושפעו מהמחסור של הדבורים, מאחר שהם מאביקים באמצעות הרוח.