נגוין ואן צ'ין בן ה-92 שחי בדרום ויאטנם הוא הבעלים הגאה של ראסטות באורך של כ- 5 מטרים. כבר 80 שנה שהוא לא גזר אף לא שערה אחת. אם עוד לא עשיתם את החישוב, ואן צ'ין החל להאריך את שיערו כבר שהיה בן 12. בבית הספר שבו למד הכריחו את התלמידים לקצוץ את השיער, עד שיום אחד עזב את בית הספר ולטענתו, נגלו אליו האלים. מאותו היום, ואן צ'ין לא העז להסתפר בטענה שאם הוא יקצר את שיערו – ימות.

ואן צ'ין והראסטה (צילום: רויטרס)

מהפחד שתיפול שערה מראשו, ואן צ'ין מטפח את השיער באדיקות. הוא מכסה את השיער שלו בצעיף כתום על מנת לשמור על מראה יבש ונקי על אף שמעולם לא פגש מקלחת. ואן צ'ין מאמין בכוח אלוהי וטוען כי הוא "הנבחר". הוא משחזר כי בין לילה שיערו התקשה והפך לראסטה גדולה שהלכה והתארכה עם השנים. הראש שלו הפך כבד והשיער הפך להיות חלק בלתי נפרד מהראש. הוא עוקב אחר אמונה עתיקה המכונה "דואה" , דת הקוקוס, שטוענת כי על מנת לשמור על בריאותו כל מה שהוא צריך זה קוקוס. אמונה זו נאסרה בויאטנם והיא ידועה כאמונה שקרית.

האיש שלא הסתפר 80 שנה (צילום: רויטרס)
האיש שלא הסתפר 80 שנה (צילום: רויטרס)

בנו החמישי של ואן צ'ין, לום בן ה-62, עוזר לאביו עם השיער הארוך והכבד שלו. גם הוא מאמין כי יש קשר ישיר בין שיער לתמותה. "הדברים אולי נראים פשוטים אך הם קדושים",  אמר לום.