בעוד האדם הממוצע בודק במחשבון תרגילים מסובכים, ניקנטה בהאנו פראקש בן ה-20 שחי בדרום הודו, כבר יודע את התשובה. בהאנו ידוע בתור "המחשבון האנושי המהיר בעולם". על פי ספר השיאים של לימקה, המקביל בהודו לספר שיאי גינס, מוחו מעבד מספרים בערך פי 10 יותר ממוח רגיל.

בהאנו סיפר כי הוא מסוגל לבצע חישובים מורכבים באמצעות תרגול מובנה. "השיטות בהן אני משתמש דומות מאוד לשיטות הכלליות, אך תרגילים מסוימים מצריכים שימוש בעיקרון אופטימיזציה של המוח. מכיוון שהכשרתי את המוח שלי, היום זה פשוט קורה", כך סיפר. ב-15 באוגוסט, כבש בהאנו את התואר המיוחל והפך לאסייתי הראשון שזכה במדליית זהב באליפות העולם באולימפיאדת ספורט המוח בלונדון. בנוסף, הוא גם הזוכה הלא אירופאי הראשון בהיסטוריה. בהופעת הבכורה שלו בתחרות הוא ניצח 29 מתמודדים מ-13 מדינות שונות.

המחשבון האנושי מפגין כישורים | צפו

התואר המדהים שהרוויח בהאנו ביושר לא הגיע בקלות. למעשה, בשנת 2005, כשהיה בן 5, הוא נפל מהקולנועית של בן דודו ונפגע על ידי משאית. בהאנו שבר את הגולגולת ונזקק ל-85 תפרים ולניתוחים רבים. הוא שהה בתרדמת במשך שבוע וכשהתעורר הרופאים איבחנו – נגרם נזק מוחי.

במהלך ההתאוששות, בהאנו שיחק שחמט, פתר חידות ותרגילים וחיזק את תפקוד המוח. "לא יכולתי ללכת לבית הספר במשך שנה. כל מה שהייתי צריך לסמוך עליו כדי להשתפר זה מספרים וחידות", הוא נזכר. פגיעת הראש אומנם הייתה קשה והותירה אחריה צלקת מכוערת למראה, אך היא גם פתחה בפניו את עולם המתמטיקה".

אלוף העולם המתמטיקה  (צילום: צילום מסך יוטיוב)
אלוף העולם המתמטיקה (צילום: צילום מסך יוטיוב)

בהאנו, עתיר הפרסים והניצחונות, הקים בשנת 2018 ארגון חינוכי שמטרתו להפוך את המתמטיקה לנגישה, מעניינת וסוחפת, על ידי פיתוח יכולות קונטיביות באמצעות משחקי חשבון. הוא ממשיך לעורר השראה בהרצאותיו ואפילו הקים סטארט אפ משלו. "אני לא רוצה להיות הפנים של המתמטיקה – יש מספיק כאלה, הם יוצאי דופן. אני רוצה להיות הפנים נגד הפחד ממתמטיקה", אמר בהאנו.