בתקופת הקורונה החל השימוש באלכוג'ל לעלות והעולם הפך להיות כמעט אובססיבי לתכשיר החיטוי הנייד. על פי מחקר שנערך בבריטניה, השימוש הרב בתכשיר עלול לגרום דווקא לתוצאה הפוכה. 

החשש מפני התפשטות הנגיף התגבר והביקוש עלה. האלכוג'ל נמצא כמעט בכל תיק, בכניסה לחנויות, מסעדות ומקומות ציבוריים אחרים. על פי ד"ר אנדרו קאמפ, ראש המועצה המייעצת במכון הבריטי למדעי הניקיון, שימוש יתר באלכוג'ל יכול לאפשר לחיידקים ונגיפים אחרים על הידיים שלנו לשרוד את התכשיר. הוא הוסיף כי "אם השימוש יגבר זה יכול להביא אותנו למצב של ארמגדון".

יו"ר ארגון הבריאות העולמי מעריך: הקורונה תימשך כשנתיים (צילום: רויטרס)

ד"ר קאמפ טוען כי המאמצים להימנעות מהנגיף צריכים להתרכז בשטיפת ידיים וכי יש להשתמש באלכוג'ל כמוצא אחרון וכצעד זמני במקרה שאין מים וסבון בסביבה. כרגע, לטענתו, אין שום הוכחה בעולם כי אלכוג'ל משמיד את נגיף הקורונה. מחקרים שנעשו בנושא מראים כי החיידקים ששרדו אחרי שימוש בתכשיר הם מסוכנים ביותר ומספרם עשוי לעלות. המשמעות היא שהשימוש באלכוג'ל יכול לגרום ליותר נזק מאשר תועלת. 

ארגון הבריאות העולמי קובע כי הדרך הטובה ביותר להגן על עצמנו מפני נגיף הקורונה היא לשטוף ידיים. חשוב להקפיד בשימוש מספיק של סבון על מנת להגיע לכל האזורים בכפות הידיים. בנוסף, רצוי לנגב את הידיים במגבת בסיום שטיפת הידיים על מנת להפחית הדבקות של חיידקים נוספים. מעבר לשטיפת הידיים, האמצעי היעיל ביותר במניעת התפשטות הקורונה היא שמירה על ערנות, מעקב אחר כללי הריחוק החברתי ועטיית מסכה בשטחים ציבוריים.