אם לשני בנים חגגה את יום הנישואין הראשון שלה – עם עץ. קייט קנינגהאם, בת 38 מליברפול, התחתנה בשנה שעברה עם עץ אלון. אחרי הנישואין היא שינתה את שם משפחתה לאלדר, כפי שמכונה העץ.

קנינגהאם מאמינה שהנישואין לעץ הם הדבר הטוב ביותר שעשתה בחייה. לדבריה, אין בכוונתה להתגרש מבעלה שחי בפארק הכפרי רמירוז שבמטרופולין מרסיסייד, בצפון אנגליה. קייט חיה אורח חיים פוליאמורי. כלומר, היא נשואה לעץ ובנוסף יש לה בן זוג אנושי שיחד יש להם שני ילדים.

את יום הנישואין הראשון של קנינגהאם היא חגגה בפארק בו שוכן העץ. היא הזמינה לחגיגה שניים מחבריה והאירוע כלל טקס קצר, קצת שמפניה והרבה פרחים. היא סיפרה לעיתון הבריטי Triangle News, כי מיד שהיא ראתה את העץ היא ידעה שהוא "האחד". "אני חושבת שהחתונה הייתה אחת ההחלטות הטובות ביותר שקיבלתי. לא פעם חשבתי שאולי לא הייתי צריכה לעשות את זה אבל היום אני יודעת שזה קרה בדיוק בזמן הנכון", סיפרה קנינגהאם.

טקס החתונה של קנינגהאם ועץ האלון

הכלה הלא שגרתית מבקרת את בעלה, העץ, כ-5 פעמים בשבוע. היא סיפרה כי על אף שהאירוע גורם למבוכה בקרב ילדיה, היום הם רואים את התמונה הגדולה ומבינים שזה גורם לה להרגיש יותר בטוחה בעצמה. לדבריה, "להתחתן עם עץ נתן לי מטרה חדשה לחיים".

את ההחלטה להתחתן עם עץ, קנינגהאם קיבלה בהשראת נשים פעילות במקסיקו, שערכו טקסים דומים כצורת מחאה להעלאת המודעות לכריתת עצים בלתי חוקית והלאמת אדמות. בפארק רמירוז, ישנה תוכנית לבניית מסילת מעקף בת שלושה קילומטרים שמטרתה להקל על עומסי התנועה לתוך הנמל בליברפול. המסילה המתכוננת תהרוס את הפארק ותיצור רעש וזיהום לטענת התושבים באזור. 

קנינגהאם קיבלה את ההחלטה להתחתן עם העץ במטרה למנוע את העבודות, שהיו אמורות להתחיל לפני מספר חודשים ונדחו בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. היא חיפשה עץ בפארק שתוכל להינשא לו וכשראתה את עץ האלון הגדול בפארק היא מיד ידעה. היא סיפרה כי "אתה יודע כאשר אתה מרגיש שאתה נמשך למשהו, הייתה בינינו אינטראקציה טבעית".