בת 22 נעצרה לאחר שהתגלה כי ניסרה בכוונה את ידה כחלק מהונאת ביטוח. ג'וליה אדלשיץ', מלובליאנה, סלובניה, השתמשה במסור עגול על מנת לנסר את ידה השמאלית מעל פרק כף היד והשאירה את החלק מגופה שניסרה בביתה. היא נסעה לבית החולים המקומי וטענה בהיסטריה: "אי אפשר יהיה לחבר אותה מחדש". 

אדלשיץ' ביקשה לתבוע את חברת הביטוח שלה על סך של כ-925,000 טולאר סלובני (כמעט 16,000 שקלים) בגין "התאונה" שלה. בית המשפט גילה כי התאונה הייתה מכוונת. בת ה-22 רשמה כחמש עבירות ביטוח שונות במהלך השנה, לפני שהיא הוציאה לפועל את התוכנית המחרידה שלה. 

ג'וליה אדלשיץ' בבית המשפט

המשטרה גילתה כי בן הזוג של אדלשיץ', סבסטיאן אברמוב, חיפש באינטרנט מידע על יד מלאכותית – יום לפני האירוע. מידע זה שימש כראיה לכך שהקטיעה העצמית של אדלשיץ' הייתה חלק מתרמית ביטוח. על פי אתר Sky News הבריטי, השוטרים מאמינים כי הצעירה השאירה בכוונה את ידה המנותקת בביתה כשפנתה לבית החולים לקבלת טיפול, זאת על מנת להבטיח שלא יהיה אפשר לבצע ניתוח ולחבר את ידה למקומה. כך תוכל להבטיח את נכותה לצמיתות.

העלילה ההזויה סוכלה כאשר השוטרים, שמיהרו אל זירת האירוע, החזירו את ידה לבית החולים בזמן כדי שתחובר בהצלחה. אדלשיץ' הכריזה על חפותה בבית המשפט בטענה: "אף אחד לא רוצה להיות נכה. נעוריי נהרסו. איבדתי את ידי בגיל כל כך צעיר ורק אני יודעת איך זה קרה".

בית המשפט גזר על אדלשיץ' שלוש שנות מאסר. "אנו מאמינים כי העונש מתאים והוגן והוא בהחלט ישרת את המטרה", אמרה השופטת בתיק מרג'יטה דבורניק. בן זוגה אברמוב נשלח גם הוא לשלוש שנים לכלא.