בעל תקף את אשתו עם סכין בבטנה ההריונית על מנת לבדוק מה מין התינוק שעתיד לצאת לעולם. הבעל, פאנאלאל, הוא אב לחמש בנות והמשפחה כולה חיה יחדיו במדינת אוטר פרדש שבצפון הודו. אחרי שאשתו, בת ה-35, ילדה חמש בנות, הפעם הוא קיווה לבן - והוא רצה להיות בטוח.

התקיפה, שהתרחשה לפני מספר ימים בביתם בהודו, הותירה את האישה, שהייתה בחודש השביעי להריונה, פצועה קשה. בזמן כתיבת שורות אלו, היא מטופלת בבית החולים בעיירה הסמוכה למקום מגוריהם, כך על פי עיתון NDTV ההודי. לדברי המשפחה, הבעל ביצע את התקיפה האכזרית על מנת לברר אם אשתו נושאת ברחמה בן או בת. פרווין סינג חואן, בכיר במשטרה המקומית, סיפר לצוותי החדשות בהודו כי האישה נפצעה קשה וכי נסיבות המקרה עדיין נבדקות. 

למרות קמפיינים ממשלתיים לאורך שנים, ההעדפה בהודו לילדים ממין זכר נותרה חזקה בקרב ההורים. רבים מהם ממשיכים לראות בנערים כהשקעה ובבנות כנטל. דו"ח לאומי משנת 2018 טען כי בכל שנה, כשתי מיליון נערות מתות כתוצאה מהפלות, הזנחה ותזונה לקויה

הנורמה של הפלות סלקטיביות על פי מין הילוד עדיין מתקיימת, זאת על אף החוקים המחמירים שנכתבו על מנת להתנגד לה. "אנו יודעים שיחס המינים בהודו בוטה מאוד, הנושא הוא עניין של החברה ההודית כולה", אמר היועץ הכלכלי הראשי של הממשלה המקומית בהודו, ארוונינד סובר מניאן.