מוזיקאי מניגריה הקליט שיר שעל פי החשד "פוגע בכבודו של האל" ושיתף אותו בוואטסאפ – בעקבות כך הוא נידון למוות בתלייה. מומחי זכויות הפרט של האו"ם העלו בפני במדינה בקשה לביטול גזר הדין בטענה שהוא עובר על החוק הבינלאומי. "מוזיקה היא לא פשע", נכתב בהצהרת האו"ם.

יחיא עמינו שריף, נידון בחודש שעבר למוות בעיר קאנו, שבצפון המוסלמי של ניגריה. הטענה היא שהקליט ופרסם את שירו החדש בו נעשה שימוש בביטוי גנאי נגד הנביא מוחמד. על פי הדיווחים של רשת BBC הבריטית, השיר הופץ בחודש מרץ והשבוע נחרץ גזר הדין. 

לאחר שמדינות העולם התערבו במטרה להגן על הצעיר, הוחלט על ידי בית המשפט בשריעה שבקאנו לעכב את ההחלטה ב-30 יום כדי לערער על פסק הדין. עורך הדין, מוסא סליחו, סיפר לרשת החדשות כי הסיכויים לביטול גזר הדין גבוהים כיוון שהעונש נקבע לפי חוקי המקום, שאחרי הסערה שעוררו, ככל הנראה יבוטלו. בזמן שהיה במעצר, ניגרים שזעמו על חילול שמו של הנביא שרפו את ביתו של שריף.

"החלת עונש מוות על ביטוי אומנותי או על הפצת שיר באינטרנט מהווה הפרה בוטה של חוק זכויות האדם הבינלאומי, נכון גם לגבי ניגריה", אמרה קרימה בנו, כתבת לנושאים מיוחדים בנושאי זכויות תרבות. מומחי הזכויות הוסיפו כי על ניגריה לבטל את עונש המוות בזמן הערעור.

עבור האסלאם, חילול האל או שימוש לרעה בדמויות חשובות נחשב פגיעה חמורה בדת. הפגיעה החמורה ביותר היא כלפי האל או כלפי הנביא מוחמד ובעקבות פגיעות כאלה העונש יכול להיות מלקות, קטיעת איבר או עונש מוות. על פי המומחים, חוק חילול האל נבדל מהמקרה של שריף והם נלחמים עבורו לביטול הגזירה המרה. עבורו ביטול עונש המוות נפתחה עצומה, עליה חתמו, נכון לכתיבת שורות אלו, 87,000 אנשים מתוך 150,000.