מטפס, ללא כל ציוד בטיחות, השתמש בכפות ידיו החשופות על מנת לטפס במעלה גורד השחקים הגבוה ביותר בפריז, צרפת. בסרטונים שפורסמו לפני שבועיים ברשתות החברתיות, נראה המטפס, ניקולה מת'יוס, לבוש חולצה לבנה ומכנס קצר כשהוא מטפס באלגנטיות על מגדל המונפראנס שבגובה 210 מטרים ובעל 60 קומות. 

הטיפוס המדהים של מת'יוס על מגדל המונפראנס
 

לאט, החלו האזרחים שנכחו באזור להתאסף סביב הבניין ולתעד את הרגע המדהים. בעקבותיהם, החלו להגיע למקום האירוע גם שירותי חירום, ניידות משטרה ואמבולנסים. "הוא יצא לדרך קצת אחרי השעה 19:00 ולא עצר. זה היה נראה מסוכן מאוד והיו שחשבו שמדובר שניסיון התאבדות, אבל הוא פשוט המשיך לטפס", אמר אחד הנוכחים במקום ששיתף את הסרטון שצילם בעמוד הפייסבוק שלו. 

לאורך כל הדרך, המטפס היה נראה נינוח על הבניין הגבוה. לקראת סוף הדרך, לבניין יש גימור באורך של 210 מטרים שמת'יוס התקשה לעבור בכוחות עצמו. לקראת הגימור, מבעד אחד מחלונות הבניין, הצטרף אליו איש מקצוע שליווה אותו עד לגג הבניין. לבסוף, מת'יוס עבר בעזרת המטפס המקצועי את הגימור הקשה והאתגר המסוכן שלקח על עצמו נגמר ללא כל נזק. גורם במשטרה הצרפתית סיפר כי מת'יוס נלקח למעצר בעקבות טיפוס בלתי חוקי.

התמונות שהעלאה המטפס לחשבון האינסטגרם שלו

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by BNT fhujHD (@bnt_fhuj_hd) on

מת'יוס שיתף תמונה בחשבון האינסטגרם שלו בשם, "bnt_fhuj_hd", מספר דקות לפני שהחל את הטיפוס על מגדל מונפראנס וכתב "אני רואה את הפסגה", לאחר מכן, הוא שיתף בחשבונו גם את תמונות הטיפוס עצמו. הוא השתתף בעברו בתוכנית הצרפתית "לוחם הנינג'ה", שהיא הגרסה הצרפתית לתוכנית "נינג'ה ישראל" שאנו מכירים. 

מגדל המונפראנס הוא גורד השחקים המאוכלס הגבוה ביותר בפריז. הוא נבנה בין השנים 1969 עד 1972 והיה אז הבניין הגבוה ביותר בצרפת, כיום הוא השני ובעת בנייתו, הוא היה הבניין הגבוה ביותר באירופה. מגג הבניין ניתן להשקיף למרחק של כ-40 קילומטר לכל כיוון.