מאלף בקרקס הממלכתי הגדול במוסקבה, רוסיה נהרג, אתמול (שני), על ידי דוב לאחר שנכנס לכלוב שלו והפר את כללי הבטיחות של הקרקס. לדברי מנהל הקרקס, החיה תקפה את ולנטין בוליץ' בן ה-28, וקרעה את הקרקפת שלו לפני ששאר העובדים הספיקו לשלוף את העובד מהכלוב.

הקרקס הממלכתי במוסקבה

בקרקס הרוסי ישנם שלושה דובים שמופיעים ביחד עם משפחת אלכסנדרוב הידועים ברוסיה בתור אנשי קרקס מפורסמים. בוליץ' נכנס מסיבה שאינה ידועה לחוקרים לכלוב של אחד הדובים, בצבע חום, ונעל את עצמו מבפנים. הדוב הגדול תקף את איש הקרקס בראשו וגרם לו להיפצע בקרקפת בצורה חמורה וכך הרג אותו במקום. 

"הוא סבל מפציעות קשות בראשו לפני שעמיתיו לקרקס משכו אותו מהכלוב, הם ניסו להציל את חייו אך ללא הועיל", כך נמסר בהצהרה מטעם הקרקס הממלכתי. בהמשך נכתב כי, "בוליץ' הועבר מיד לבית החולים הסמוך, וינוגרדוב, שם מת מפצעיו". מהקרקס נמסר בנוסף כי בוליץ' ביצע הפרה בוטה של כללי הבטיחות כאשר נכנס לכלוב הדובים ונעל את עצמו.

חבריו העידו כי בוליץ' היה חרוץ ומסור לתפקידו כאחראי על הטיפול בבעלי החיים. "אנחנו מכירים אותו רק מהצד החיובי – הוא לא שתה או עישן ותמיד היה רגוע, מאוזן ואדיב", אמר אחד משכניו. רשויות החוק מאמינות כי העובד עשה זאת בעצמו ואין עוד גורמים שאחראים למותו, עם זאת, בזמן כתיבת שורות אלו, החקירה סביב מותו עדיין נמשכת.

מהקרקס הממלכתי התקבלה החלטה שלא לירות למוות בדוב הרוצח ולאחרונה, תומכי זכויות בעלי החיים ברוסיה החלו להביע דאגה לאור תקריות אלימות בהן מעורבות חיות קרקס. אירינה נובוז'ילובה, מקבוצת בעלי החיים VITA אמרה: "שום תנאי קרקס לא יהיה הגיוני עבור בעלי החיים מסיבה פשוטה – אימונים הולכים יד ביד עם אכזריות. קרקסים הם תמיד עוברים את הגבול ויש צורך לאסור קרקסים עם בעלי חיים".