פיל ים ענקי איבד את דרכו ומצא את עצמו באמצע עיירה צ'יליאנית כשהוא זוחל חסר אונים על הכביש בין רכבים ועוברי אורח. האירוע החריג קרה ביום שני האחרון לאחר שפיל הים הצליח לחלוף על פני עשרה רחובות באזור מגורים בדרום פטגוניה שבמדינה, לפני שהתושבים נחלצו לעזרתו והחזירו אותו לים.

פיל הים ברחובות צ'ילה (צילום: מתוך טוויטר)

עוברי האורח שראו את המקרה קראו באופן מיידי למשטרת צ'ילה ולנציגי חיל הים. הרשויות, בעזרת התושבים, תחמו את הרחובות המובילים אל הים בעזרת יריעות פלסטיק וברזנטים שהנחו את החיה האבודה חזרה אל האוקיינוס. בשלב מסוים, אפילו כלב נראה מצטרף לחילוץ המדהים כשהוא מקשקש בזנבו ורץ אל עבר כוחות הצבא במטרה להוביל את פיל הים אל ייעדו.

האירוע החריג תועד על ידי מנואל נובואה, מגיש תחנת הרדיו המקומית Radio Autentica FM שסיפר על ההצלה: "זה היה מדהים להסתכל על שיתוף הפעולה בין התושבים והרשויות שהשתמשו ביריעות הבד על מנת להציל את פיל הים. העבודה שלהם הייתה מדהימה – הם אפילו נתנו לפיל הים לנוח מידי פעם אחרי שהתעייף".

התושבים והרשויות מובילים את פיל הים חזרה למים (צילום: מתוך טוויטר)

לסוף, כאשר פיל הים הוחזר בשלום אל הים, נשמעו מחיאות כפיים סוערות. פיל הים נכנס אל המים בין סירות הדייגים ונעלם בחושך. גורם בכיר בחיל הים הצ'יליאני אמר: "אני רוצה להודות לקהילה המקומית על המאמץ הגדול. כעת פיל הים בטוח והוא מחוץ לטווח סכנה של בני אדם או בעלי חיים אחרים שהיו עלולים לגרום לו נזק. אנו שמחים מאוד ואנו נוודא כי הוא לא ישוב חזרה ליבשה". קפטן חיל הים, כריסטיאן רייס יופרה אמר בהצהרה שלאחר האירוע: "אנו מבקשים מאנשים שנתקלים בבעלי חיים חריגים, שאינם בסביבתם הטבעית, להעניק להם שקט על מנת שלא יהיו מבולבלים או לחוצים". 

פיל הים חוזר אל המים (צילום: מתוך טוויטר)

פילי הים, החיים סמוך לחופי הים באמריקה הלטינית, ניצודו עד לסף הכחדה בסוף המאה ה-19. הם מבלים כ-80% מחייהם בתוך המים והם יכולים לעצור את נשימתם ליותר מ-100 דקות. שמם ניתן להם בעקבות האף הגדול שיש בדרך כלל לזכרים הבוגרים של הזן וסוג זה של חיית מים יכולה להגיע לאורך של 16 מטרים ומשקל של כשלושה טון.