טרגדיה נוראית התרחשה באגם ויקטוריה שבקניה לאחר שהיפופוטם תקף למוות ילד צעיר שזהותו לא ידועה. תושבים מקומיים נחלצו מיד לעזרת הילד שהצליח להשתחרר מלוע ההיפופוטם האכזרי, אך לבסוף מת מפצעיו. הרגע המזעזע תועד על ידי עדי ראייה שנכחו באזור ושיתפו את הסרטון ברשתות החברתיות.

רגע תקיפה של היפופוטם את הילד הצעיר באגם ויקטוריה (צילום: מתוך יוטיוב)

באירוע, שקרה בחודש שעבר, אפשר היה לראות בתיעוד את היאבקות ההיפופוטם בילד בתוך המים, כשברקע נשמעו צעקות איומות שצעקו הנוכחים במקרה. התושבים סביב האגם החלו להשליך אבנים, סלעים ומקלות אל עבר ההיפופוטם עד שהחיה האימתנית שיחררה את הילד מידיה. 

אחד התושבים שראה את הרגע הקשה סיפר לערוץ החדשות המקומי Kenyans.co.ke: "בארבעת החודשים האחרונים, ההיפופוטמים באגם מטילים אימה על התושבים ולא מאפשרים לדייגים להסתובב באגם בשעות הערב". הרשויות המקומיות החליטו, בתגובה לאירוע, לבקש משירות חיות הבר בקניה להקים צוות תגובה בקרבת סמוך לאגם. 

יו"ר רשת היחידה לניהול החופים באזור, ויליאם אונדיטי,  אמר: "צריכים להיות שוטרים בכוננות על מנת להשתלט על בעלי החיים בכל פעם שהם יוצאים מהמים ומאיימים על התושבים. אנו מאשרים לשוטרים שימלאו את תפקיד זה להשתמש בנשק חם על מנת להפחיד את בעלי החיים ולהשיבם למים". הרעיון שעומד מאחורי החלטת אונדיטי הוא שלאזרחים אין כלי נשק שיוכלו להשתמש בהם להרחקת בעלי החיים הימיים ובכך קשה להם להשתלט עליהם ולהשיבם למים.

היפופוטמים נחשבים לעיתים קרובות לאחת החיות הקטלניות ביותר באפריקה. הם ידועים כחיה אגרסיבית כלפי בני אדם ולעיתים הם אפילו מסוכנים מפני סירות ששטות באגם, בעקבות משקלם הרב שיכול להגיע לכ-9,000 ק"ג. בדרך כלל, בזמן התקיפה, הם משתמשים בשיניהם החדות והלסתות החזקות שלהם על מנת למחוץ אדם למוות.