אדם שיצא לריצה שגרתית, ביערות יוטה, ארה"ב, נתקל בפומה עצבנית ששמרה על הגורים שלה בהקפדה רבה לצידי השביל. קייל בורג'ס, שפגש את הפומה במהלך הריצה לפני יומיים (שני), תיעד את המפגש כולו שנמשך בערך שש דקות ארוכות של פחד ממשי, תוך שהוא שומר על קור רוח, כך דיווח לערוץ החדשות Deseret האמריקאי.

ההתקלות המלאה של הרץ בורג'ס בפומה המגוננת על גוריה

בסרטון נראה בורג'ס צועד אל עבר הגורים הקטנים שעל השביל בקניון צפחה שבמדינה, כשלפתע, משום מקום, הסתערה לכיוונו הנקבה האם המגוננת. הוא החל לחזור על השביל בכיוון ההפוך, כשפניו מופנות אל עבר הפומה, והוא צועק לכיוונה במטרה להפחיד אותה."לך! אני גדול ומפחיד!", הוא צעק לעברה. 

הפומה הנסערת המשיכה לעקוב אחרי ברג'ס לאורך הסרטון, בזמן שהוא נוהם לכיוונה ומתחנן בפניה: "בחייך, לא מתחשק לי למות היום". במשך כל שש הדקות, הרץ האמיץ לא הפנה את גבו לחיה, והמשיך לנסות להרחיק אותה. לבסוף, הוא זרק לעברה אבן גדולה, וכאשר הפומה נבהלה מהזריקה, היא נסוגה לאחור ורצה חזרה אל הגורים שלה. 

קייל בורג'ס, הרץ שהתמודד עם פומה (צילום: רשתות חברתיות)
קייל בורג'ס, הרץ שהתמודד עם פומה (צילום: רשתות חברתיות)

בורג'ס אמר בראיון לרשת CNN האמריקאית, כי רק אחרי שהיא הלכה הוא הצליח לנשום לרווחה ולהירגע מהאירוע המבהיל. "הרגשתי שאם אעשה משהו בשלב מוקדם יותר, הפומה הייתה מרגישה שאני רוצה לפגוע בגורים שלה והאירוע היה נגמר שונה לגמרי", הוא סיפר. כנשאל אם הוא רוצה להפגין מולה כוח, הוא ענה בבהירות: "בהחלט. היה לי א הטלפון ביד אחת והיד השנייה שלי הייתה מורמת גבוה כדי להראות לה כמה אני גדול ומאיים".

בעקבות הסרטון, מדינת יוטה פרסמה את הסרטון העמוד הפייסבוק שלה עם האזהרה: "יוטה היא מדינה שיש בה פומות!" וצירפה רשימת "עשה ואל תעשה", בת שמונה שלבים, להתמודדות עם החיה המפחידה. הרשימה כוללת הוראות כמו לעצור במקום מיד כשפוגשים את הפומה, לשמור על קשר עין עם החיה, לא להתכופף ולנסות להיראות גדול אל מול החיה. לבסוף, הם סיכמו כי הפומות הן חיה מוגנת במדינת יוטה וכי הם בדרך כלל חיה ביישנית ולכן יש אפשרות למנוע את החיכוך עימן מבלי שאף צד יפגע. 

הפוסט שפירסמה מדינת יוטה בעמוד הרשמי