בגיל 94, דניאל היימן, הסטודנט המבוגר ביותר בישראל, לא עוצר לרגע. אחרי שרק לאחרונה השלים בהצטיינות יתרה את לימודיו לתואר שני במדעי הדתות באוניברסיטת תל אביב, הוא כבר נרשם ללימודים אקדמיים חדשים, הפעם בחוג ללימודי הערבית והאסלאם.

"אני אוהב מאוד לטייל בעולם, והלימודים האקדמיים הם מסע מתמשך בעולמות הידע והסקרנות", סיפר היימן בגאווה. "כמו שיש חדר כושר לכוח, אני מאמין שיש גם חדר כושר למוח והשתמשתי בו ב־70 השנים האחרונות, כדי לשמור על כושר. הלימודים תרמו לי לבריאות נפשית וגופנית ובעיקר הנאה גדולה".

היימן נולד בשנת 1926 בנירנברג שבגרמניה, ועלה לארץ לבדו בגיל 13, לאחר שהוריו נספו בשואה. את הרומן הארוך עם עולם האקדמיה הוא החל בשנות ה־50, כשלמד תואר ראשון בחקלאות במדרשת רופין. בהמשך הדרך למד תארים ראשונים נוספים בהוראה וספרות אנגלית של ימי הביניים במכללת בית ברל ותואר ראשון כללי באוניברסיטה הפתוחה.

בגיל 72, עם יציאתו לגמלאות, נרשם היימן לאוניברסיטת תל אביב והשלים עוד ארבעה תארים אקדמיים במשך כ־20 שנה. בשנים האחרונות, הוא חלק את החוויה האקדמית עם בת זוגו לחיים, זיוה רוטברד, שהצטרפה לקורסים אליהם נרשם כשומעת חופשית להעשרת הידע. "המסר שלי לדור הצעיר - תלמדו כמה שיותר אבל בעיקר תלמדו רק מה שאתם אוהבים ולא משיקולי פרנסה כזו או אחרת", אמר היימן בהתרגשות.