מסעדת המישלן ההונגרית בעיר הבירה בודפשט, מצאה קונספט חדש ומגניב להמשיך להפעיל את המסעדה בימי הקורונה, תוך שמירה על ריחוק חברתי ואווירה רומנטית שעולה ויורדת – על גלגל ענק. המסעדה, שנקראת Costes, הפכה כל תא בגלגל הענק בבודפשט למסעדה פרטית שאפשר להשקיף ממנה על הנוף המדהים של העיר.

מסעדת המישלן שנפתחה מחדש על גלגל ענק (צילום: רויטרס)

הבעלים של מסעדת Costes, קרולי ג'רנדאי, אמר כי בעקבות הסגר שהוטל על המדינה כולה בגלל נגיף הקורונה העולמי, הוא הצטרך למצוא דרך חזרה להפעיל את המסעדה שלו. וכך, מבלי לעבור על ההנחיות ועם רעיון ייחודי הוא מצא את הדרך היצירתית לעשות זאת. "עכשיו, כשאין הרבה אנשים בכבישים או במסעדות, בגלל שאין תיירים, נוצרה ההזדמנות שלנו לעשות את השינוי", אמר ג'רנדאי והוסיף כי הגלגל הענק הוא האופציה האידיאלית לאפשר את קיום המסעדה. 

כרטיסים לחוויה הקולינרית הייחודית יעלו כ-48,000 פרוינט (528 שקלים) לסועד, לארוחה של ארבע מנות. ולדבריו של ג'רנדאי, הכרטיסים שהוצעו למכירה אזלו תוך ימים ספורים מהרגע שנפתחה האטרקציה החדשה. מנהל המסעדה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי נכון לזמן כתיבת שורות אלו, לא יפתח סבב מכירת כרטיסים נוסף, בעקבות החורף הקרב. הוא הוסיף כי בחודשי האביב שעתידים להגיע, הוא מתכנן לפתוח את האטרקציה מחדש ואף ישקול לאמץ את הרעיון בקביעות. 

אנשים סועדים במסעדת המישלן בתוך תא הגלגל הענק (צילום: צילום מסך: רויטרס)
אנשים סועדים במסעדת המישלן בתוך תא הגלגל הענק (צילום: צילום מסך: רויטרס)

סזאבולקס באלאזס, שהגיע עם אשתו ושתי ילדיו לארוחה בגלגל הענק, אמר: "רצינו לצאת קצת מחוץ לבית וליהנות מהאווירה בחוץ, אחרי שהיינו סגורים בבית. נהגנו ללכת למסעדות לעיתים קרובות למדי, ולכן מבחינתנו זו הייתה ההזדמנות המושלמת לבלות בחוץ ולאכול במסעדה עם כוכבי מישלן". נכון להיום, הונגריה דיווחה על 1,142 מקרי מוות מהנגיף והכלכלה ההונגרית מאוימת מאוד אחרי הירידה בהכנסות שעמדו על שבעה אחוזים השנה.