ראש העיירה הכפרית ברוסיה, שלא מצא מתמודד שיעמוד מולו בבחירות המקומיות הקרובות, הציע למנקה של בניין המועצה להתחרות מולו על התואר. ניקולאי לוקטייב, שהיה יהיר מידי וחשב שהוא בטוח יבחר להיות ראש העיירה, התבדה והפסיד למרינה אודגודסקאיה, שזכתה ב-62 אחוזים מהקולות ונבחרה להיות ראש העיירה פובליחינו שבמזרח רוסיה

ראש העיירה הנבחרת, התמודדה לבחירות רק כי לוקטייב זרק זאת כבדיחה. אף אחד מתושבי המקום לא רצה להתמודד לתפקיד ועל מנת ליצור תחרות מעניינת, הוא הציע למנקה של הבניין להתמודד מולו. הוא שכנע אותה לקיים את הבחירות כתחרות אמיתית, ובאמת האמין כי אין צל של ספק שהוא יבחר. אך, התוכנית שלו השתבשה ולוקטייב, שהיה חלק ממפלגת רוסיה המאוחדת, זכה ל-34 אחוזים מהקולות בלבד.

בשיחה עם רשת החדשות BBC, אמר חבר בוועידת הבחירות המקומית: "ניקולאי לוקטייב חשב שאף אחד לא יצביע עבורה והוא יישאר בתפקיד, אבל לתושבים נמאס מהשלטון והם יצאו ובחרו במרינה". אחרי שהניצחון המוחץ של המנקה חסרת הניסיון עלה לכותרות בחודש האחרון, היא החליטה כי היא מעדיפה לשמור על פרופיל נמוך. 

בראיון לערוץ החדשות Podium, אדוגודסקאיה סיפרה: "לא חשבתי שמישהו יצביע לי. לא עשיתי כלום בכלל", לאחר מכן היא התוודתה ואמרה: "לא האמנתי אפילו בעצמי, פשוט ניקולאי ביקש ממני להתמודד מולו על מנת ליצור תחרות, ופתאום נבחרתי. רק רציתי לעזור לו". יש הטוענים כי ניצחונה של המנקה היה כתוצאה מהתנגדות התושבים למפלגת רוסיה המאוחדת, שהתדרדרה בסקרים בחודשים שקדמו לבחירות

לוקטייב אמר לרשת ה-BBC  כי הוא עשה כל מה שהיה דרוש לתפקיד והוסיף כי הוא מאמין "שהעם רוצה שינוי". הפוליטיקאי הרוסי, דימיטרי גודקוב כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי התושבים היו מוכנים לתמוך בכל אחד, רק לא בנציג המפלגה. לדבריו, "אנשים היו מצביעים לכל דבר אחד, לא משנה מי אתה במקצועך או כמה ניסיון יש לך". ואף הוסיף בעוקצנות כי "גם אם מרינה הייתה מנסה להתמודד לנשיאות, היא הייתה זוכה. אחרי 20 שנות דיקטטורה – ישנה משאלה כללית של שינוי". 

העיתון המקומי Rossiyskaya Gazeta דיווח כי אדוגודסקאיה אינה יכולה לסרב לתפקיד, שכן היא נבחרה אליו בבחירות דמוקרטיות. במידה ותבחר לוותר, העיירה תאלץ לקיים בחירות נוספות. בנתיים, עד שתתחיל את תפקידה החדש, ראשת העיר הנבחרת ממשיכה לנקות את הבניין שאותו היא תנהל בקרוב, בזמן שלוקטייב אורז את חפציו.