תוכנית "טיסה לשום מקום", שהחלה באסיה, מאפשרת לחברות התעופה בכל העולם להשתקם מההפסדים הקשים שחוו, זאת, בעקבות הסגר שהוטל אחרי שמגפת הקורונה השתלטה על העולם וסגרה בפנינו את השמיים. השבוע, חברת התעופה הלטבית AirBaltic הייתה האחרונה שהצטרפה למיזם יוצא הדופן.

תוכנית "טיסה לשום מקום" יצאה מלטביה (צילום: רויטרס)

הטיסה של חברת התעופה הלטבית יצאה משדה התעופה במדינה לטיסה של כ-472 קילומטר מעל שמי המדינה, כאשר יש עליה כ-72 נוסעים שהגיעו ליהנות מחוויה ייחודית ולתרום את חלקם לענף התעופה. חברת AirBaltic היא חברת התעופה האחרונה בעולם שהצטרפה לתוכנית המעניקה הצצה משמחת לחיים שלפני התפרצות הנגיף. הרעיון החל לצאת לפועל כבר בתחילת חודש ספטמבר, בו לקחו חלק חברות התעופה האסיאתיות, שהטיסו את הנוסעים מעל שונית מדהימה ביופייה מעל האי ג'ג'ו. 

הכרטיסים לטיסה המיוחדת, שהחלו במחיר של 159 יורו (630 שקלים) כמעט ואזלו כבר באותו היום בו נפתחה הטיסה למכירה. תמורת הכרטיס, הנוסעים יחוו טיסה של כשעה וחצי, במהלכה הם ייהנו מהנוף המדהים שמשתקף מחלון המטוס ויקבלו הדרכה מפורטת על האזור שמתחת. בנוסף, הנוסעים יוכלו לטעום מהמאכלים המקומיים של אזור קורצמה שבלטביה, שהוכנו במיוחד עבור הטיסה. "רציתי לטוס לאנשהו, וזו הייתה הזדמנות נהדרת", סיפרה לוליטה אוסיפובה, אחת הנוסעות.

ארוחה במטוס במסגרת תוכנית ''טיסה לשום מקום'' (צילום: צילום מסך: רויטרס)
ארוחה במטוס במסגרת תוכנית ''טיסה לשום מקום'' (צילום: צילום מסך: רויטרס)

עם זאת, התוכנית ספגה תלונות רבות מצד פעילי הגנה סביבתית שהצביעו על זיהום האוויר וההשפעה של טיסות אלו על מצב האקלים, שמדרדר בעקבות פליטת ה-CO2 הגבוהה שמשוחררת בטיסות אלו. על אף הביקורת, סוכנויות הנסיעות בלטביה מתכננים לקבוע עוד "טיסות לשום מקום" שמטרתן יהיה לחקור אזורים שונים במדינה הבלטית. כמו כן, הרעיון של טיסות נוף הוא לא חדש, שכן, באנטרקטיקה מבצעים טיסות מסוג זה כבר 26 שנים.