דוקטור ללימודי דת ערך מחקר בנוגע לגירוש שדים וגילה פרטים שהותירו אותו עם צמרמורת. ד"ר ג'וזף לייקוק, עוזר פרופסור מאוניברסיטת טקסס, אסף חומרים עבורו ספרו החדש בשם "דבר השטן", בעקבותיו הגיע לחברת "Marianhill Missionary". בחיפושיו בנתוני החברה, הוא הצליח לאתר מרכיב בפרשה, שהתרחשה בשנת 1906, שנותרה ללא הסבר הגיוני במהלך כל השנים. 

בראיון שערך אצל המנחה האמריקאי, ג'ים הרולד, לייקוק סיפר כי על פי המחקר, אותרה בירושלים אישה, לפני מאות שנים, שכונתה "זולו" ובתוכה שכן דיבוק. "מהמחקר עלה כי האישה הייתה מרחפת באוויר מדי יום כארבעה או חמישה מטרים מהקרקע. כולם בקהילה המקומית, של אותם הימים, היו עדים לכך ולכן ישנם עדויות של מספר אנשים שדיווחו שהמקרה אכן קרה", אמר ד"ר לייקוק. 

אך מהמחקר שערך עבור ספרו, נמצא פרט מוזר במיוחד שהותיר את ד"ר לייקוק המום. הוא הסביר כי מצא שבכל פעם שהצעירה הייתה מרחפת באוויר, בגדיה התנופפו גם כן. "היא הייתה נראית בכל פעם כאילו היא צפה על האוויר והשמלה שלה לא הייתה רפויה תחת גופה", הוא סיפר והוסיף: "שמלתה הייתה נראית כאילו היא נאחזת בחוזקה בגופה כאילו יש תחתיה שולחן בלתי נראה". לאחר שנמצא פרט זה, ד"ר לייקוק השווה את הפרטים לסיפור נוסף שמצא, שתועד באופן קולי ונשמר על תקליט מהמאה הרביעית לספירה. בתקליט נאמר כי הפרטים שמצא התאימו גם לסיפור שהתרחש בירושלים על יד קברי נביאים.

"זה פשוט פרט מוזר אם מישהו המציא את זה, כמו הדרך שבה הבגדים מתנהגים בצורה מוזרה. בהתחלה חשבתי שיש כמה אנשים שחשבו לעשות מתיחה, אבל כשכל הפרטים מצטלבים, קורה כאן משהו בלתי מוסבר", אמר ד"ר לייקוק. זוהי אינה העדות הראשונה שמתקשרת לתחום גירוש השדים. עדות נוספת נאספה על ידי כומר בשם ביל שחשף כי הוא פגש אישה שהפכה לנחש והייתה בעלת עיניים ירוקות-צהובות וגוף מחוספס כשל הזוחל.