כומר יווני אורתודוקסי נורה בחודש שעבר בעיר ליון, שבצרפת, וכתוצאה מהירי נכנס למצב של תרדמת. תחילה, היה חשש שמדובר ברצח על רקע לאומני או דתי, אך מחקירת הנושא, התברר כי מדובר בבכיר ממשלת גיאורגיה שגילה כי אשתו בגדה בו עם הכומר המפורסם. הבעל, שזוהה כג'ורג' פי בן ה-40, נעצר ביום שישי האחרון והואשם בבית המשפט כבר ביום ראשון בגין ניסיון רצח, אחרי שתקף את הכומר ניקולאוס קקוולקיס בן ה-52. הפוסט שהעלתה הקהילה האורתודוקסית ביוון:

על פי התובע בתיק, ניקולה ז'קט, סיפר כי החקירה התחילה בכיוון אחר לגמרי. "הירי עורר חשד כי מדובר במעשה טרור דתי נגד הקהילה הנוצרית אורתודוקסית, זאת, מאחר והיו בשבועות האחרונים בצרפת התקפות קטלניות נגד אנשי איסלאם קיצוניים", אמר ז'קט. אך עם התפתחות החקירה, היה ברור כי מניעיו של התוקף במקרה היו שונים. אחרי מספר ימים בהן הכומר שכב בבית החולים כשהוא בתרדמת מלאה, הוא התעורר והצליח למלמל את שמו של היורה. 

בעזרת השם שזרק הכומר לאוויר, החוקרים הצליחו להבין את המניע למקרה ואתרו את ג'ורג' פי היורה. כאשר הוא נתפס על ידי המשטרה המקומית בליון, הוא הודה בירי וסיפר לשוטרים כי הוא רצה לנקום בכומר, לאחר שגילה כי הוא קיים יחסי מין עם אשתו. עם זאת, המהלך החקירה ג'ורג' פי סיפר כי הוא רק רצה לפגוע בכומר, מבלי להרוג אותו – כפי שקרה בפועל. בנוסף, היורה סיפר כי לאחר האירוע, הוא זרק את כלי הנשק אל נהר הסון שבמדינה והחוקרים שהיו בנהר הצליחו להשיב את חלקי הנשק המפורק. 

החוקרת ללה פריזיאן סיפרה כי הכומר קקוולקיס הוא איש נשוי ואב לשני ילדים וכי הוא כיהן כאב הראשי בכנסיית הבשורה הצרפתית, מזה 12 שנים. "הכומר היה איש מיני מאוד והוא נהג להיות הרפתקן מאוד בכל מה שקשור במערכת היחסים שלו עם נשים", טענה פריזיאן. בנוסף לכך, האישה שבגדה בבעלה עם הכומר נלקחה גם היא לחקירה, אך שוחררה ללא כל אישום.