חברת הסטראט-אפ UBQ Materials חתמה על הסכם עם ענקית מוצרי שוק האופנה Mainetti , במסגרתו היא תספק לחברה חומר גלם חדשני, שיהווה תחליף לפלסטיק וייוצר מפסולת של תושבי ישראל. חברת האופנה  Mainetti, מפעילה 52 אתרי יצור ברחבי העולם, היא ספקית הציוד המרכזי של חברות ורשתות האופנה הגדולות ומייצרת מיליארדי קולבים בשנה. 

הקולב שנוצר מפסולת ישראלית (צילום: UBQ Materials)
הקולב שנוצר מפסולת ישראלית (צילום: UBQ Materials)

במפעל UBQ Materials שנמצא בקיבוץ צאלים, מופעלת טכנולוגיה ראשונה מסוגה בעולם שמצליחה להפוך את כל סוגי הפסולת, כולל שאריות של אוכל, צמחים, פלסטיקים שונים, קרטונים ואף חיתולים מלוכלכים – לחומרי גלם. החומר, שנוצר מעיבוד הפסולת, משמש לייצור בתעשיית הרכב, משטחים, פי אשפה, עגלות קניות ועוד מגוון מוצרים אחרים. הודות לטיפול בסוגי פסולת, שכיום אינם ממוחזרים, כל טון של חומר גלם שמעובד במפעל חוסך פליטת פחמן ומסייע לחברות להשיג את היעדים שהם מחויבים להם בתחום איכות הסביבה. 

היזם טאטו ביג'יו, שהקים ומנהל את UBQ ישראל, אמר כי ההסכם עם חברת Mainetti הוא צעד חשוב בהצטרפות של יצרני פלסטיק מובילים בעולם לשימוש בתחליפים ידידותיים לסביבה. ההסכם נחתם לאחר בדיקות ממושכות שנערכו במפעלים והוכיחו כי החומר החדשני מתאים בהרכבו הפיזי והכימי לכל הצרכים. "קל מאוד להמעיט בחשיבות של המיחזור ביצור קולבים, אבל כשעושים את המכפלות של הכמויות האדירות בהן נעשה שימוש בענף האופנה מבינים את התרומה הסביבתית האדירה שיש לכך", נמסר מהחברה.