תיעוד לא ייאמן פורסם בימים האחרונים, כאשר מומחה באומנויות לחימה תפס אדם שניסה לחטוף תינוק מתוך עגלת אימו. אתמול (שני), בריאן קמסלי ובת זוגו בילו בפארק מדיסון סקוור שבניו יורק, ארה"ב, כאשר לפתע הם הבחינו במהומה שהתרחשה ברחוב. די במהירות הם הבינו כי מדובר בניסיון חטיפה, כאשר הגבר זינק על החוטף ועצר אותו בעזרת אומנות הלחימה, ג'יו ג'יטסו, וריתק אותו לרצפה. 

תיעוד רגעי ההצלה של התינוק מחטיפה (צילום: מתוך יוטיוב)

אחרי שהחלו צעקות ברחוב, האישה שהייתה עם התינוק בתוך העגלה ותינוק נוסף בידיה, ניסתה להילחם בחוטף, אך בקושי רב. בסרטון, שצילמה אחת מעוברות האורח, ניתן היה לראות כי קמסלי הצליח תוך שניות ספורות להפיל את החוטף אל הרצפה ולאחוז בו בשתי רגליו, שהיו מלפופות סביב גופו של החוטף ולא נתנו לו לזוז. אדם נוסף נחלץ לעזרתו של הלוחם, ואילו אחרים שנכחו באירוע התקשרו אל המשטרה המקומית. במקביל, האם המבוהלת נראתה בסרטון עוזבת מיד את המקום עם שני ילדיה. 

אחרי האירוע, קמסלי שיתף את הסרטון בעמוד האינסטגרם שלו וכתב: "זוג אנשים ניסו לעצור אותו, אבל הוא לא שחרר מהתינוק שבעגלה – והדברים הסתבכו". לאחר מכן הוא הוסיף: "זה העניין, אני לא נהנה מג'יו ג'יטסו. אני לא חושב שאימונים זה כיף במיוחד, אבל יש לי הרבה כבוד לאומנות הלחימה הזו, כיוון שהיא חיונית בהחלט בהגנה עצמית". לבסוף, הוא סיכם ואמר כי לשוטרים לקח בערך כחצי שעה עד שהם הגיעו אל המקום וכי הוא נאלץ להחזיק את החוטף בין ידיו כרבע שעה עד שאבטחת הפארק הגיעה לתפוס אותו

ג'יו ג'יטסו, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
ג'יו ג'יטסו, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

בראיון לתקשורת המקומית PIX11, הוא סיפר כי בזמן שהוא תפס את החוטף בין רגליו, הפושע צעק: "איך אתה יודע שזה התינוק שלה? זה יכול להיות התינוק שלי". החוטף, שככל הנראה לקה במחלת נפש כלשהי, נלקח אל בית החולים הפסיכיאטרי לבדיקה. בעקבות פרסום הסרטון, קמסלי זכה לאהדה רבה ולשבחים רבים על ידי הצופים שהודו לו על הנחישות ואומץ הלב שלו. אחד כתב: "אתה גיבור! עבודה יפה בריאן", אחר כתב: "אתה סופרמן!", ואילו אישה אחת כתבה: "כאמא, אני כל כך אסירת תודה שהיית שם בשביל האישה הזו".