דיווח לא ייאמן התקבל בתחנת משטרת פראג, צ'כיה, כאשר צייד התקשר לדווח על כך שאייל חמוש ברובה ציד מסתובב חופשי ברחבי המדינה. אחרי האירוע ההזוי, שהתרחש ביום שלישי האחרון, המשטרה המקומית פנתה לעדי הראייה שראו את החיה גונבת את הנשק, מסוג "0.22 hornet". לדבריהם, הנשק הסתבך בין קרניו של האייל, אך כאשר הוא נבהל מכלב שהיה באזור, הוא החל לרוץ, קרע את שרוולו של הצייד, ונעלם אל תוך היער עם הנשק.

המשטרה מסרה כי מאוחר יותר, צייד אחר הבחין אחר כך באייך, שעדיין נשא את רובה הציד במרחק של כחצי קילומטר מהנקודה בה הוא נגנב. דובר המשטרה אמר: "במזל, רובה הציד, שהסתבך בין קרני האייל ונעלם יחד איתו, היה פרוק וללא תחמושת. הציידים חיפשו ביער אך לא מצאו את כלי הנשק ולכן לא נותר להם אלא לדווח למשטרה".

אייל, אילוסטרציה (צילום: Getty images)
אייל, אילוסטרציה (צילום: Getty images)
 

הרשויות המקומיות הוציאו הודעה רשמית לכל התושבים שם הם נכתב כי על המקרה ההזוי, ונדרש מהמוצא הישר להחזיר את כלי הנשק אל בעליו. בנוסף לכך, המשטרה החליטה להציע פרס, בשווי לא ידוע,שיקבל האדם שיחזיר את כלי הנשק הגנוב. עד זמן כתיבת שורות אלו, כלי הנשק והאייל המדוברים טרם נמצאו על ידי המשטרה. כוחות המשטרה סרקו את היער, אך עדיין לא נמצאה האבידה.