אישה מסינגפור, שהייתה בהיריון ונדבקה בנגיף הקורונה כבר בחודש מרץ האחרון, ילדה תינוק נקי מהנגיף. אך עם זאת, לתינוק היו נוגדנים בגופו, שהעניקו לו הגנה מפני המחלה שהשתלטה על העולם, כך דיווח לראשונה עיתון Straits Times, אתמול (ראשון). על פי הרופאים בסינגפור, רק אדם שהיה נשא של הנגיף יכול לפתח עבורו נוגדנים – אז איך זה קרה? 

"הרופאה שלי חשדה שהעברתי לתינוק את הנוגדנים שלי לנגיף הקורונה במהלך ההיריון", הסבירה האם, סלין נג-צ'אן. היא סיפרה כי הייתה חולה בנגיף בצורה קלה ושוחררה מבית החולים לאחר שבועיים וחצי בלבד של היאבקות במחלה. מארגון הבריאות העולמי נמסר כי הרופאים בעולם טרם הצליחו להסביר את התופעה, וכמו כן, עד היום הנגיף הפעיל לא נמצא בדגימות של נוזלים סביב התינוק ברחם או בחלב האם. 

בדיקת קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
בדיקת קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

הרופאים בסין דיווחו על גילוי וירידה של נוגדני הנגיף שנשמרים לאורך זמן אצל תינוקות שנולדו לנשים הסובלות ממנו, כך על פי מאמר שפורסם בחודש שעבר בכתב העת הרפואי Emerging Infectious Diseases. בנוסף לכך, ממחקר שהתרחש בקולומביה נקבע כי העברת הנגיף מאמהות לתינוקות היא נדירה, ובטח שהעברת הנוגדנים. 

בתחילת החודש, התגלו שלושה ילדים במשפחה באוסטרליה שפיתחו נוגדנים לנגיף הקורונה, על אף שבבדיקת הקורונה הם נמצאו שליליים לנגיף. החוקרים ממכון המחקר לילדים Murdoch, פירטו את המקרה בדו"ח בו הוסבר כי הוריהם נמצאו חיוביים לנגיף אחרי שהשתתפו בחתונה, ללא ילדיהם. בנוסף הוסבר כי למרות שבני המשפחה נמצאו בקשר הדוק, אף אחד משלושת הילדים לא נמצא חיובי, אך מבדיקת הנוגדנים עלה כי לכל בני המשפחה נמצאו נוגדנים ברוק. ד"ר מלאני נילנד, שהובילה את המחקר, הסבירה: "למרות תגובת התאים החיסונית הפעילה בכל הילדים, רמות הציטוקינים (חלבונים מולקולאריים בדם שיכולים לגרום לתגובה דלקתית) נותרו נמוכות".