טוני סטנדן, בת ה-29 מהעיר צ'שייר שבבריטניה, זייפה סרטן סופני על מנת לגרום לחבריה לרחם עליה ולשלם אלפי שקלים על מנת לממן את חתונתה. הצעירה גילחה את ראשה על מנת לגרום לחבריה להאמין לה ואף התראיינה בעיתון המקומי וסיפרה: "המחלה התפשטה אצלי במוח ובעצמות". היא אף השתמשה באביה המנוח, שמת מאותה המחלה, על מנת לפרוט על מיתרי הלב של חבריה ולגרום להם להביע חמלה כלפיה ולשלם על הוצאות החתונה.

חבריה של סטנדן אפילו פתחו עבורה דף GoFundMe, על מנת לגייס עבורה תרומות ולהעניק לה ולבן זוגה את "החתונה שמגיעה להם", לדבריהם. כאשר החתונה יצאה לפועל, סטנדן לא הייתה נראית חולה כלל. לדברי האורחים, היא צחקה והייתה בעלת אנרגיה ומרץ, דבר שהיה קשה לראות אצלה בחודשים בהם זייפה את המחלה. על פי הדיווחים בעיתון Daily Mirror, במהלך החתונה אפילו הוקרן סרטון של מספר מפורסמים בבריטניה שבירכו את חולת הסרטן המזויפת לרגל נישואיה. 

טוני סטנדן ובעלה הטרי ביום החתונה  (צילום: רשתות חברתיות)
טוני סטנדן ובעלה הטרי ביום החתונה (צילום: רשתות חברתיות)

אחרי החתונה, עדי הראייה טענו כי היא לקחה את המעטפות עם הכסף ונסעה מיד לירח דבש בטורקיה. השקר של סטנדן נחשף לבסוף, כאשר היא טענה כי נדבקה בנגיף הקורונה ועוררה את החשד של מספר מחבריה. לאחר שהם בדקו בבתי החולים והמרפאות בהן היא טענה כי היא טופלה, התברר כי המחלה הייתה העמדת פנים שנועדה לעקוץ את חבריה הקרובים ביותר. שריל אסטון, חברתה למכללה שתרמה 525 ליש"ט (2,300 שקלים), סיפרה: "היא הייתה יכולה לזכות באוסקר, המשחק שלה היה כל כך טוב והיא הצליחה להטעות את כולנו. נשאבנו לגמרי".

חבריה הפגועים טענו כי מדובר "בבגידה האולטימטיבית", שכן היא סיפרה להם שהיא גוססת וגרמה להם להאמין שהמצב שלה סופני. אסטון סיפרה לתקשורת המקומית: "אני זוכרת שאני אמרה לי שהסרטן שלה חזר ושהפעם אין דרך לטפל בו. היא סיפרה לי שהמחלה התפשטה לעצמותיה וכולנו היינו הרוסים מזה". אסטון הוסיפה כי היא הייתה במצב כלכלי לא פשוט במהלך התקופה האחרונה, וכאשר היא פנתה אל סטנדן וסיפרה לה שהיא לא תוכל להרשות לעצמי לתרום הרבה כסף, היא ענתה לה בתגובה כי "כל תרומה קטנה תעזור". 

בשבוע שעבר, סטנדן נעצרה על ידי המשטרה והודתה במעשי ההונאה והמרמה שביצעה בין החודשים פברואר 2019 עד אפריל 2020. אך עם זאת, התברר כי כבר בחודש יולי 2017, סטנדן התראיינה לעיתון מקומי תחת שם הנעורים שלה וסיפרה כי היא חולה בסרטן. בנוסף לכך, בחודש פברואר האחרון פורסמה ברשתות החברתיות הודעה כוזבת בה נטען כי היא מתה. לדברי חבריה, סטנדן עשתה זאת על מנת למשוך תשומת לב ולבדוק מה יאמרו עליה קרוביה אחרי שתמות. 

חבריה של סטנדן דיווחו לתקשורת כי אחרי שהיא סיפרה להם שנדבקה בנגיף הקורונה, שהיה שקר אחד יותר מידי, הם החלו לחקור אותה. אחד אמר: "התקשרנו אליה לשיחת ועידה והקלטנו אותה. שאלנו אותה ישר האם יש לה סרטן והיא מיד פרצה בבכי והודתה שהכל היה שקר". כאשר השיחה הסתיימה חבריה התקשרו מיד למשטרה ודיווחו על כך. בימים אלו, סטנדן נמצאת תחת תהליך משפטי מורכב, בעקבותיו בית המשפט עלול לדרוש ממנה להחזיר את כל הכסף שנלקח במרמה. חברתה למכללה אסטון סיכמה ואמרה: "אם נקבל משהו בחזרה, אני אתרום את הכסף לעמותה למלחמה בסרטן – צריך להיות פתח של אור בתוך כל הסיפור האפל הזה".