בתחילת השבוע הצטרפה תינוקת חדשה לעולם, כשפער הגילים בינה לבין אמה הוא 18 חודשים בלבד, כלומר, באופן טכני. התינוקת הקטנה, שנקראה מולי אוורט גיבסון, נולדה מעובר שהקופא באוקטובר 1992. אמה של התינוקת, טינה גיבסון, היא כיום בת 29, ולכן, על פי גילה האמיתי של התינוקת, הפער בין האם לבתה הוא חריג וחדשני. 

התינוקת מולי גיבסון, שנולדה בת 27 שנים (צילום: רשתות חברתיות)
התינוקת מולי גיבסון, שנולדה בת 27 שנים (צילום: רשתות חברתיות)

גיבסון האם סיפר בראיון לעיתון New York Post: "קשה לעכל את זה. אבל מבחינתנו, היא הנס הקטן שלנו. החוקרים אפילו אמרו שמולי תכנס לספרי ההיסטוריה בתור העובר הקפוא הישן ביותר שהצליח להיקלט ולהגיח אל העולם". עם זאת, השיא האחרון שנקבע בעקבות עובר קפוא שהצליח להיקלט, שייך לאחותה של גיבסון, אמה רן. רן ילדה את בתה בשנת 2017, כאשר העובר שילדה היה בן 24 שנים, והוא נשא את אותם הגנים של התינוקת מולי. 

התינוקת מולי גיבסון ובת דודתה, שהיא בעצם גם אחותה (צילום: רשתות חברתיות)
התינוקת מולי גיבסון ובת דודתה, שהיא בעצם גם אחותה (צילום: רשתות חברתיות)

על אף שהעוברים נתרמו בעילום שם והוריהם הביולוגיים נותרו בעילום שם, מעבדת ההפריה דיווחה כי התינוקת מולי ובת דודתה הן בעצם אחיות. תהליך שימור העוברים והפשרתם בוצע דרך המרכז הלאומי לתרומת עוברים בארה"ב (NEDC). גיבסון ובעלה, בנימין בן ה-36, פנו לראשונה אל NEDC לאחר שניסו להיכנס להריון באופן טבעי בתהליך שנמשך למעלה מחמש שנים. לאחר שהשניים ראו בטלוויזיה את הפרסום על המרכז, שעובד ללא מטרות רווח, הם לא הצליחו להפסיק לחשוב על כך. "בהתחלה חשבנו שזה מטורף ולא היינו מעוניינים, אבל אז המשכנו לחשוב על זה וזה לא יצא לנו מהראש", סיפרה גיבסון. 

לבסוף, השניים החליטו לקחת את ההזדמנות ולפנות אל המרכז הלאומי לתרומת עוברים. רק ביום התרומה עצמה הזוג גילה כי התינוקת שלהם הייתה קפואה במשך 27 שנים. "שאלתי את המומחה, ד"ר ג'פרי קינן, מה זה אומר?", נזכרה גיבסון. והוא ענה לה שייתכן ומדובר בשיא עולמי. לדברי גיבסון, הם ירצו בעתיד לבצע עוד תהליך הפריה מאותו הסוג, בשאיפה כי העובר הבא יהיה גם הוא מאותם התורמים.