אתגר טיקטוק מטורף גרם לנשים וגברים מכל העולם לחשוף כיצד הם נראים מבעד לתמונות המושקעות או האיפור הכבד. אנשים מכל העולם השתמשו בתמונות יפות שלהם, שלטענתם, לא לגמרי משקפות את המציאות. הם משתמשים בתמונות על גבי מסך ירוק שמופיע ברקע לסרטון, כאשר הם לפתע נכנסים אל עדשת המצלמה במצב הטבעי שלהם, בלי איפור, תסרוקת או פוזיציה מחמיאה. צפו בסרטון הראשון התחיל את האתגר הוויראלי:

האתגר החל כבר בחודש ינואר, כאשר משתמש טיקטוק, המכונה באפליקציה Monster_matt, העלה סרטון בו הוא השתמש בתמונת הפרופיל שלו על גבי מסך ירוק והופיע ברגע האמת על רקע התמונה. בסרטון הוא אמר: "אני הולך לאתגר אתכם חבר'ה. תיקחו את תמונת הפרופיל שלכם, השתמשו במסך ירוק, ושבו על רקע התמונה. בואו נראה כמה מכם מתחזים".

@muawk

I’d still jack your gf tho. 🤭🤷🏻‍♀️ ##catfish ##catfishchallenge ##catfishcheck ##catfishqueen ##goingpro ##procatfisher ##SpaDeOlay ##hehe

♬ Catfish - Matt

הסרטון הפך במהירות לוויראלי, כשמשתמשות טיקטוק אחרות החלו להשתמש בסאונד על מנת להציג גם הן את השינוי הקיצוני בין המראה הזוהר שלהן ללוק היום יומי. למעלה מ-150 אלף גולשים השתמשו בסאונד והחלו להקליט את עצמם מבצעים את האתגר. בתמונות אפשר לראות את הנשים מאופרות ומסורקות יפה, או לחילופין את הגברים בפוזה סקסית, אך כאשר הם מופיעים על המסך במצב האמיתי שלהם, את חלקם כמעט ואין אפשרות בכלל לזהות. סאונד נוסף שסחף אחריו נשים מכל העולם לבצע את האתגר:

משתמשת טיקטוק מאוסטרליה, המכונה באפליקציה Mzznofilter, העלתה סאונד נוסף שגרם לעוד לנשים בכל העולם לבצע את האתר. בסרטון, היא הציגה לעשרות אלפי העוקבים שלה תמונה שהעלתה רק אפליקציית הסנפצ'אט. בסרטון היא אמרה: "פשוט צילמתי את התמונה הזו", לפני שהיא קפצה לתוך הסרטון ואמרה: "אני לא נראת ככה! מתחזה, מיאו". 

@gracescottxo

You’re all welcome😂😭#catfish #viral #fyp #houseoftiktok

♬ I cannot believe this blew up - moldoga

וכמובן, איך אפשר שלא, גם לישראל האתגר הגיע וסחף אחריו אין ספור משתמשי טיקטוק שרצו לבדוק - האם הם מתחזים או שהם דווקא דומים למה שהם מציגים ברשת. בסאונד שהכין משתמש הטיקטוק הישראלי Jordanvaknin, אפשר לשמוע אותו אומר: "בנות יש לי אתגר, קחו את התמונת פרופיל שלכן באינסטגרם, שימו אותה פה על גרין סקרין ובואו נראה - כמה אתן באמת דומות לסירה שלכן?". כמובן שגם כוכבות הטיקטוק הגדולות שיתפו פעולה באתגר. האם הן מתחזות או לא? תחליטו בעצמכם:

@gal.shamay

שום דימיון#foryou

♬ original sound - Jordan Vaknin

@naamabullshit

למה הוא אומר אינסטגרם ככה

♬ original sound - Jordan Vaknin

@lielshaul1

קמתי משינה ונרדמתי בטעות מאופרתתתתתת חחחח ! יש פעילים עכשיו?? העלתי ב21:00!! תגיבו מתי ראיתם את הסרטון! ##פוריו ##israeligirl

♬ original sound - Jordan Vaknin