סרטון, שתועד במצלמות האבטחה ברחובות העיר סאו וינסנטה שבברזיל, מציג רגע מצחיק בו אם אמיצה הצליחה להשתלט על גנב שחטף מבתה את הטלפון הנייד שלה. כאשר השודד, שהיה רכוב על אופניים, תפס בכוח את הטלפון הנייד של הנערה בת ה-15, אמה, בת ה-50, החליטה לקחת את השליטה לידיה והשליכה מטריה על ראשו של הגנב. המטריה, שפגעה בו, גרמה לשודד להתהפך מאופניו באמצע הכביש, כך, האם הנחושה הוכיחה לו שבהחלט לא כדאי להתעסק איתה. צפו בתיעוד מרגעי התפיסה של השודד:

הרגע המבהיל, שהתרחש ביום שבת האחרון, תיעד את שתי הנשים הולכות ברחוב, כשלפתע חולף על פניהן בחור, לבוש בקפוצ'ון כתום, שחטף בכוח את הטלפון של הנערה. בזמן שהשודד החל להתקדם על אופניו, האם המגוננת החלה לרדוף אחריו והשליכה לעברו מטריה. כאשר היא שיגרה את המטריה על ראשו של השודד, הוא איבד את שיווי המשקל שלו והתרסק על האספלט הרטוב מגשם. 

כאשר אחת מרגליו של השודד הסתבכה בין גלגלי האופניים, שתי הנשים תפסו אותו בחוזקה והחלו להכות אותו. עד מהרה, זוג מקומיים, שהיו עדים לתקיפה, רצו לעברם ועזרו לנשים לתפוס את הגנב. בראיון לערות התקשורת המקומי G1, האם, שהעדיפה להישאר בעילום שם, אמרה: "הגבתי בצורה אינסטינקטיבית. כל מה שרציתי זה רק להגן על ביתי, כל כך כעסתי וראיתי שהיא מפוחדת שכלל לא חשבתי על ההשלכות שיכולות לקרות". בהמשך היא סיפרה כי הסיטואציה קרתה מהר וזריקת המטריה הייתה נראית עבורה כמו האופציה היחידה שהיא יכלה לנקוט בה על מנת לעצור את הגנב. 

על פי הדיווחים, השודד הפיל את המכשיר הגנוב כאשר איבד שליטה על אופניו, בזמן שהיה מנוטרל על הרצפה על ידי עוברי האורח שהכו אותו באגרופים ובעיטות. לבסוף, השודד הצליח להילחם בחזרה ונמלט מהמקום בידיים ריקות, כאשר הוא הותיר אחריו גם את אופניו, הכפכפים והקפוצ'ון שלו. ניסיון השוד דווח מיד למשטרה המקומית, שבימים אלו, פועלת על מנת לאתר את הגנב.