בשעות הבוקר המוקדמות השבוע, המשטרה הרוסית פשטה על בר בעיר סנט פטרסבורג שבמדינה והכתה את הלקוחות עם אלות. בתיעוד ממצלמות האבטחה במעגל סגור, אפשר לראות את השוטרים שנכנסו בסערה אל הבר המקומי, שעבר על חוקי הסגר והריחוק החברתי שנקבעו בעקבות מגיפת הקורונה העולמית. צפו בתיעוד הקשה מתוך רגעי הפשיטה:

תיעוד רגעי הפשיטה האלימה על בר מקומי ברוסיה (צילום: רויטרס)

על פי הכללים החדשים ברוסיה, על מסעדות, ברים ובתי קפה להיות סגורים עד השעה 23:00. הקומדי-בר עליו פשטה המשטרה הוא אחד מתוך עשרות ברים שעברו על החוק והחליטו לפתוח את העסק על אף ההגבלות. על פי סוכנות אכיפת החוק במדינה, ועדת החקירה הודיעה מראש כי תערך פשיטה על המקומות שיהיו פתוחים אחרי השעה שנקבעה. בנוסף לכך, העירייה מסרה כי כל כוח שהפעילה המשטרה כנגד הלקוחות ובעלי העסקים נבע מתוך הגנה עצמית כנגד הכוח שהופעל כלפיהם. 

בסרטון ממצלמות האבטחה, ניתן היה לראות את הלקוחות עם הפנים כלפי הרצפה, בעוד קציני המשטרה הכו אותם והשתמשו באלות כנגד אנשים מסוימים. "לא ציפינו שהם יפרקו את הדלתות, יבעטו ויכו את הלקוחות באלות", אמרה ניקיטה פרבס, אחת מהבעלים של הבר המדובר. בנוסף, היא אמרה כי היא מקווה שהמשטרה תדע להקל על העונש שיוטל על בעלי העסקים בעקבות המשבר הכלכלי שאליו נקלעו כתוצאה מההגבלות. 

אמנם הקרמלין הרוסי הודיע כי אין צורך להשתמש בצעדים חמורים על מנת להשתלט על העוברים על החוק, אך עם זאת, ביום רביעי האחרון סנט פטרסבורג הייתה קרובה לחציית הקו האדום שלה מבחינת חולי הקורונה. בנוסף, הוא מתח ביקורת על המשטרה המקומית וטען כי האכיפה בעיר אינה מספקת. "המשטרה אינה מנסה לפגוע באדם, אך ישנם אנשים שמסכנים את חייהם ואת חיי הסביבה שלהם", כך סוכם בדיווח של רויטרס.