לחכות שבן או בת הזוג יחליטו להציע נישואין בהחלט יכול להיות מתסכל. אישה אחת, שבעלה לא הציע לה נישואין אחרי שמונה שנים של זוגיות ובת משותפת, החליטה לנקוט בצעד קיצוני. גרטרוד נגומה בת ה-26, שחיה בעיר קבושי שבזמביה, פתחה בתביעה משפטית נגד בן זוגה, הרברט סלאליקי בן ה-28, שלטענתה הבטיח להינשא לה – ולא קיים. 

האישה המיואשת החליטה שנמאס לה לחכות, ובנוסף היא גם פקפקה בנאמנותו לאחר שראתה התכתבות של בעלה עם אישה אחרת. "הוא מעולם לא היה לא רציני, לכן החלטתי לקחת אותו אל בית המשפט כי מגיע לי לדעת מה יקרה הלאה ומה העתיד שלנו יחד", אמרה נגומה בבית המשפט, על פי הדיווח באתר החדשות Mavento. להגנתו, סלאליקי אמר בבית המשפט כי הוא מעוניין להתחתן עם בת זוגו, אך הוא אינו יכול להרשות לעצמו מבחינה כלכלית. בנוסף, הוא טען כי השניים אינם מתקשרים ביניהם כיוון שהיא לא נותנת לו מספיק תשומת לב והיא מרוכזת בעצמה. 

חתונה שהתפרקה, אילוסטרציה (צילום: Getty images)
חתונה שהתפרקה, אילוסטרציה (צילום: Getty images)

הצעירה, שכל כך רוצה להפוך לכלה, הוסיפה בבית המשפט כי היא מרגישה שבן זוגה אינו רציני ביחסיהם. זאת, על אף שסלאליקי כבר הוציא את תשלומי הנדוניה להוריה, כפי שנהוג בזמביה על מנת להפגין רצינות בפני הורי הכלה לעתיד. בנוסף לכך, על אף שהשתיים חולקים ילד משותף, הם מעולם לא גרו יחד ונשארו להתגורר כל אחד אצל הוריו. 

סלאליקי הגן על החלטתו בבית המשפט בטענה הכלכלית ובנוסף ציין כי הוא מאשים את נגומה שאינה מעניקה לו את "תשומת הלב הראויה לו". השופטת אוולין נלוויז, שניהלה את התיק בבית המשפט המקומי, ייעצה לנגומה לתבוע את בן זוגה בשל הפרת חוזה האירוסין, אך הוסיפה כי לבית המשפט אין הרבה יכולת להתערב. במקום לפסוק בבית המשפט, השופטת ייעצה לשניים לנסות ליישב את חילוקי הדעות ביניהם מחוץ למערכת המשפט ואף לפנות לטיפול זוגי.