מגיפת הקורונה השפיעה באופן חסר תקדים על חיי היומיום ברחבי העולם והפכה את שנת 2020 לאחת השנים הידועות ביותר לשמצה. אלא שגם 2021 לא מביאה איתה כרגע שום בשורה, ולראשונה מאז שנת 1907 - חגיגות השנה החדשה בטיימס סקוור בניו יורק יתקיימו ללא נוכחות קהל.

המארגנים של מסיבת השנה החדשה בלב מנהטן - אחד האירועים הגדולים בעולם, שמושך מדי שנה יותר ממיליון חוגגים, מסרו כי לא תתאפשר נוכחות קהל, מחשש להידבקות, וכי החגיגה תועבר בשידור חי בטלוויזיה וברשתות החברתיות. בין האומנים שיופיעו בכיכר יהיו ג'ניפר לופז, סינדי לאופר וגלוריה גיינום. בנוסף להם, גם חברי הצוות בתחנת החלל הבינלאומית צפויים למסור את ברכתם לקהל הצופים ברחבי העולם.

חגיגות השנה החדשה במנהטן (צילום: רויטרס)
חגיגות השנה החדשה במנהטן (צילום: רויטרס)

האורחים המיוחדים של המופע יהיו "גיבורי 2020": נציגים של אנשי הצלה, עובדי רפואה ועובדים חיוניים, שסיפוריהם, לדברי המארגנים, "סיפקו השארה עבור כולנו, ומציגים את הטוב שברוח האנושית". כמובן שרגע השיא יהיה, כל בכל שנה, ירידת כדור הקריסטל הענק עם כניסתה של השנה החדשה. כמו כן, הפעמים היחידות שמסורת זו לא התקיימה היו בעיצומה של מלחמת העולם השנייה, בשנים 1942-1943, ובמקומה נערכה דקת דומייה. 

בלונדון, כבר הודיעו על ביטולו של מופע הזיקוקים הגדול מעל נהר התמזה, אולם עדיין לא ברור באיזו מתכונת יתקיימו החגיגות האחרות. אתמול נכנסה בירת בריטניה לסגר חדש בשל התחלואה, וכל המסעדות, הפאבים, התיאטראות ובתי הקולנוע נסגרו. כמו כן, נאסר על התקהלויות בחוץ ונקבע כי ההגבלות יישארו לתקופה של לפחות 14 ימים. מנגד, מופע הזיקוקים בנמל סידני שבאוסטרליה צפוי להתקיים כמתוכנן, אולם גלדיס ברג'יקיאן, ראש ממשלת ניו סאות' ווילס שביבשת, הבהיר כי השנה יוגבל מספר המשתתפים, שבדרך כלל עומד על כמיליון בני אדם. 

בנוסף לכך, לאתרי הצפייה המוגדרים, באירוע הגדול באוסטרליה, יוכלו להיכנס רק תושבים של אותם אזורים ואורחיהם ומי שביצעו הזמנות מוקדמות למסעדות ולפאבים. אצל הישראלים, איך לא, רבים מתכוונים לנסוע לדובאי על מנת לציין את השנה האזרחית החדשה. הרשויות בדובאי הודיעו כי החגיגות יתקיימו בהתאם להנחיות הריחוק החברתי וינקטו מקדמי בטיחות נוספים. מלבד מופע הזיקוקים במגדל בורג' חליפה, להקת "קיס" צפויה לקיים מופע ענק במלון אטלנטיס, שם יופיע גם הזמר הערבי המפורסם נאסף זייתון.