לפני ארבע שנים, פורסמה תמונה מדהימה של ילד בשם הופ, שננטש על ידי הוריו בניגריה והגיע למצב של תת-תזונה חמור. בתמונה, אפשר היה לראות את אנג'ה רינגן לובן, מייסדת ארגון הצדקה DINNødhjæl, שנתנה לפעוט מים ואוכל על מנת לעזור לו להשתקם. בימים אלו, הופ כבר גדול והוא עבר שינוי מדהים אחרי שאומץ על ידי לובן, שנתנה לו חיים חדשים. צפו בתיעוד של הופ הקטן לפני שחולץ מהעיירה בניגריה:

בראיון לאתר החדשות Daily Mirror, לובן סיפרה: "הופ היה במצב קשה כשמצאנו אותו, הוא סבל מתת-תזונה קשה וממחלות רבות. בשבועיים הראשונים שהוא אושפז הוא היה במצב קשה ולא ידענו אם הוא ישרוד בכלל". לובן פגשה את הופ לראשונה בשנת 2016, כחלק ממסע ההתנדבות שלה שהתקיים בשמונה השנים האחרונות. החיבור שלה אל הפעוט היה מידי והיא החליטה לאמץ אותו ולעזור לו להשתקם. לדבריה, הופ טופל וחונך מאותו היום ובימים אלו הוא בריא והולך כמו לבית הספר כמו כל ילד שגרתי. 

תמונה עדכנית של הופ, אחרי השיקום שעבר (צילום: רשתות חברתיות)
תמונה עדכנית של הופ, אחרי השיקום שעבר (צילום: רשתות חברתיות)

רוצים לראות עוד אנשים שעברו תהליך מדהים של שינוי? כנסו וצפו

"הוא אינטליגנט בעל תשוקה לאומנות ויצירה ורבים מציוריו אפילו נמכרו, אנחנו קוראים לו פיקאסו הקטן", סיפרה לובן. עם זאת, ארגון הצדקה ניסה לאתר את הוריו של הופ, אך ללא הצלחה. לדבריה של לובן, על אף המקום הנמוך ממנו הגיע, היום הופ יכול להסתכל על התמונה הוויראלית ואפילו להיות גאה בעצמו על התהליך שעבר. "ילדים נולדים עם היכולת לסלוח, אם אנחנו נגדל את הופ ונלמד אותו מה לחשוב, במקום איך לחשוב, אנחנו נכשל", אמרה לובן. 

הופ ואמו המאמצת אנג'ה לובן  (צילום: רשתות חברתיות)
הופ ואמו המאמצת אנג'ה לובן (צילום: רשתות חברתיות)

על פי הדיווח, העובדה שהוריו של הופ האשימו אותו בכישוף, נובעת בדרך כלל במדינות כאלו ממוות או מחלות במשפחה והילדים הופכים לשעיר לעזאזל של הוריהם וכך הם הופכים למנודים בחברתם. מלבדו, לובן וצוות הארגון שלה חילצו, נכון לזמן כתיבת שורות אלו, יותר כ-300 ילדים, כאשר 76 מתוכם מטופלים במרכז הילדים הגדול של הארגון, שנמצא במערב אפריקה.