מתנגדי המלך בתאילנד החליטו לעשות מעשה קיצוני על מנת לחבל בשלטון המונרכיה במדינה ובמלך בפרט. על מנת להשפיל את המלך, מהא וג'ירלונקורן, למעלה מ-1,400 תמונות עירום של המאהבת שלו הופצו ברחבי המדינה, אחרי שנשלחו אל המשפחה המלכותית. רבים מהתושבים בתאילנד, אף מאמינים כי ייתכן והמפיצים הם תומכי המלכה, שהחליטו להשפיל בציבור את הפילגש של בעלה. 

מהא וג'יראלונגקורן, מלך תאילנד (צילום: רויטרס)
מהא וג'יראלונגקורן, מלך תאילנד (צילום: רויטרס)

בתמונות החושפניות של המאהבת, סינט וונגוויג'רפקדי המכונה קוי, אפשר לראות אותה בתנוחות פרובוקטיביות שעשתה למול המצלמה. האירוע הספציפי התרחש אחרי שבשנה שעברה הפילגש הצטרפה אל משפחת המלוכה התאילנדית, אך לבסוף גורשה לאחר שנטען כי היא התכוונה להפריד בין המלכה למלכתו, סותידה. כמו כן, קוי היא אחות בבית חולים צבאי בעלת תארים מלכותיים וצבאיים מכובדים. 

איך נקמה הצעירה שגילתה שבן זוגה בגד בה עם שלוש נשים שונות? כנסו וגלו

על פי מאמר שנכתב על ידי העיתונאי הבריטי, אנדרו מקרגור מרשל, ופורסם בעיתון Times, הובהר כי התמונות צולמו בוודאות מהטלפון האישי של קוי. "רוב התמונות הן צילומים שהיא צילמה את עצמה וכמה מהן חושפניות במיוחד, אותן היא תכננה לשלוח למלך", כתב מרשל. על פי ההערכות, התמונות צולמו בין השנים 2012 עד 2014, כמו כן, הן נשלחו גם אל מתנגד השלטון, פאבין צ'צאולפונפון, שחי ביפן ועומד בפני תביעה בתאילנד בגין הביקורת שהפגין נגד המלוכה. 

על אף הטענות בעולם לפיהן ככל הנראה התמונות הופצו בידי דמוקרטים מתנגדי שלטון, מרשל טען במאמר שלו כי לדעתו התמונות הופצו על ידי תומכי המלכה שרצו להשפיל את הפילגש בפומבי. בנוסף לכל זה, באוקטובר האחרון, אחרי שזכתה בתואר "בת זוג אצילית של המלך", המלך הוציא פקודה לביטול המינוי ושלח אותה לכלא בטענה כי היא "לא מכובדת, כפוית טובה ולא צייתנית". אך עם זאת, על פי העיתון המקומי Thai Royal Gazette, קוי לא נכנסה לכלא, ואף נכתב כי היא מעולם לא עשתה דבר שהוא לא בסדר.