אחרי שנה בה מגיפת הקורונה גרמה לאנשים מכל העולם לחבוש מסכות על פניהם בכל יום, אנחנו כבר כמעט לא זוכרים איך חיינו נראו בלעדיהן. בעקבות המסכות בכל בעולם, רשת קמעונאית יפנית הבינה את הפוטנציאל שבהסוואת הפנים והכינה מסכות היפר-ריאליסטיות שמדמות את פניהם של זרים וכל אחד יוכל לחבוש את המסכה – ולהפוך בין רגע לאדם אחר לגמרי. צפו בסרטון ההסבר על המסכות האנושיות:

המסכות האנושיות (צילום: רויטרס)

המסכות של חברת Shuhei Okawara, אמנם לא יגנו עלייך מפני הנגיף, אך הם יעניקו לכל אדם את האפשרות להיות כל מי שהוא יבחר להיות. "בוונציה, בירת המסכות, אנשים לא מוכרים מסכות של פרצופים אמיתיים, אבל זה משהו שתמיד חלמו עליו, ועכשיו הוא מתגשם", אמר מייסד המותג, אוקווארה, לסוכנות הידיעות רויטרס, ואף הוסיף בחיוך: "חשבתי שיהיה כיף להוציא את זה לפועל".

מסכות אנושיות (צילום: רויטרס)
מסכות אנושיות (צילום: רויטרס)

על פי ההערכות, המסכות יימכרו בעולם בתחילת שנת 2021, תמורת כ-3,000 שקלים. מתוך 100 מועמדים ששלחו את פניהם, אוקווארה בחר מספר מצומצם של פנים והכין את המסכה ברמת דיוק כמעט מושלמת. "כמו שקורה לעיתים קרובות עם לקוחות בחנות שלי, אין הרבה אנשים שקונים את המסכה למטרה ספציפית, אלא רובם רואים בהן יצירות אומנות", אמר אוקווארה. כמו כן, הוא סיכם ואמר שהשאיפה היא להרחיב את העסק ומפעם לפעם להוסיף עוד פנים חדשות של אנשים מכל העולם.