צמד עיתונאים מקסיקנים תעדו רגע מבהיל בו הם נקלעו לקרב יריות במהלך מארב סודי שביצעו על מנת לעקוב אחר קרטלי הסמים החזקים ביותר במדינה. הכתבים, מרקו אנטוניו וקורונל פרננדו גווילן, נסעו אל העיירה מיכואקאן שבמקסיקו על מנת לתעד את מעצרם של ברוני סמים, שלבסוף כלל לא התרחש, ובמקומו החשודים פתחו באש כנגדם. צפו בתיעוד המבהיל מרגעי קרב היריות:

התיעוד מתוך קרב היריות במקסיקו (צילום: מתוך טוויטר)

קורונל וגווילן ישבו בחלק האחורי של משאית משוריינת מאולתרת, יחד עם אנשי מליציה, שהגיעו לעצור את החשודים בסחר בסמים, כשלפתע הקרטל החל לירות עליהם. קבוצת החיילים, שמורכבת משמונה לוחמים תושבי האזור, תפסו את נשקם והחלו להילחם בפושעים. בתיעוד מהאירוע אפשר לראות את החיילים יורים בחזרה דרך חריצי המשאית. 

קורונל וגווילן, שלא נפגעו כלל במהלך התקיפה, שהו באזור לה בוקנדה, שנפל לשליטתם של הקרטל "ג'ליסקו", שנחשב על ידי מומחי פשע כאחד משלושת קרטלי הסמים החזקים ביותר במקסיקו. העיתונאים הצטרפו אל אנשי המליציה המקומיים על מנת לתעד את העימות הבלתי פוסק שלהם עם ברוני הסמים שהשתלטו על האזור, במטרה להשיב את השליטה לידי המדינה. אך גם העיתונאים לא תארו לעצמם שהם יקלעו לתוך קרב יריות אימתני. 

הקרטל "ג'ליסקו", הציב נוכחות ב-30 מתוך 32 המחוזות שיש מדינה, כמו כן, במהלך השנה האחרונה הם החלו גם לבסס את מעמדם בבירה מקסיקו סיטי. את הקרטל מוביל נמסיו אוסגוארה, המכונה "אל מנצ'ו", כאשר שני ילדיו עצורים בארה"ב באשמת הברחת סמים. אל מנצ'ו מבוקש על ידי ארגון ה-DEA, המציע פרס בשווי עשרה מיליון דולר עבור מידע שיוביל למעצרו והרשעתו של החשוד.