אסיר, שהתאכזב מכך שאשתו האהובה לא הגיעה לבקר אותו בכלא בערב חג המולד, החליט לכרות לעצמו את איבר המין והוא החל לדמם בתא המאסר עד שכמעט ומת. בכל שנה, האסיר ממתין לרגע בו יוכל לפגוש את אשתו בביקור ההתייחדות שלהם, אך השנה היא בחרה לא להגיע והאסיר, ששמו נותר בעילום שם, בחר לנקוט בצעד קיצוני. 

סוהרי בית הכלא פורטו השלישי בעיר פורטו דה סנטה מריה שבדרום ספרד, הצילו את חייו של האסיר לאחר שמצאו אותו מכוסה בכמויות גדולות של דם, וכמעט מת מכמות הדם שאיבד. לאחר האירוע הקיצוני, האסיר הועבר למרכז לבריאות הנפש בכלא, מחשש שיאיים שוב על חייו. מהעמותה המייצגת את עובדי הכלא בעיר, הנקראת TAMPM Puertos, נמסר: "האישה הגיעה אך לבסוף החליטה שהיא לא רוצה להיכנס לפגוש אותו". כמו כן, לא ידוע אם החובשים הצליחו לחבר מחדש את איבר מינו של האסיר בחזרה למקומו.

זהו אינו מעשה הפגיעה העצמית הראשון שמתרחש בין כותלי הכלא פורטו השלישי, שכן בחודש ספטמבר האחרון אסיר הובהל אל בית החולים המקומי לאחר שחתך ואכל את שתי אוזניו. גם האסיר, שביצע את הקניבליזם המחריד, נלקח אל המחלקה לפגועי נפש בבית הכלא. בעקבות מקרים אלו, איגוד הסוהרים הדגיש לעיתונות המקומית כי הם ישימו דגש יותר על יחידות פסיכיאטריות מאובטחות בתוך מתקני הכלא הרגילים.