במשך שנים, בית הילדות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שנמצא בקווינס שבניו יורק, עמד בשוק ללא קונים. בשבועות האחרונים, נפתח עמוד גיוס המונים של חברת GoFundMe, בשם "תודה לך הנשיא טראמפ!", שמטרתו לגייס שלושה מיליון דולר מתומכיו ומעריציו של הנשיא המכהן, במטרה להשיב את הנכס בו הוא גדל בחזרה אליו כמתנה. צפו בסיור בביתו של הנשיא דונאלד טראמפ:

צפו בסיור בביתו של טראמפ (צילום: רויטרס)

אם עמוד גיוס הכספים יצליח לגייס את הסכום המופרך, בעלי הבית הנוכחים יעניקו לדונאלד טראמפ את הבית בו גדל, כמתנה שהוענקה לו ממעריציו לפני סיכום הקדנציה שלו. כמו כן, הבית הוא בעל חמישה חדרי שינה ועוד 4.5 חדרי אמבטיה ושירותים. עד כה, נשמע כי מדובר בהזדמנות לא רעה להביע תמיכה בנשיא, שאינו נבחר בבחירות האחרונות. צפו בטראמפ מספר על ילדותו בבית שהוצע לגיוס המונים:

אחרי למעלה משלושה שבועות בהן הנכס עומד בשוק ועמוד גיוס ההמונים בעיצומו, הקמפיין הצליח לגייס, עד זמן כתיבת שורות אלו, בסך הכל כ-6,700 דולר. למרות, שעל פי הדיווחים, אי ההצלחה של העמוד דווקא הגיוני כיוון שהנשיא לא מאוד פופולרי בעיר ניו יורק, ובנוסף לכך, שווי הבית גבוה ולא פרופורציונלי לנכס. על פי נתוני חברת realtor.com, ארבעה בתים בלבד בקהילת גיוס ההמונים מנסים להרוויח סכום גבוה משלושה מיליון דולר. 

הכניסה לבית  (צילום: רויטרס)
הכניסה לבית (צילום: רויטרס)

בעבר, הבית עמד להשכרה דרך חברת AirBNB, תמורת יותר מ-800 דולר ללילה. כמו כן, הבעלים הנוכחי של הבית דאג לשמור על הנכס כפי שהוא והשאיר את הרהיטים ועיצוב הבית בדיוק כפי שהיה בילדותו של הנשיא. הבעלים רכש את הנכס בשת 2017, רגע לפני שטראמפ נבחר לתפקיד נשיא ארה"ב, תמורת 2.15 מיליון דולר – למעלה מפי 2 מערכם של הבתים הסובבים אותו, כך על פי הדיווח בעיתון New York Times. 

הבית נבנה כולו על ידי פרד טראמפ, אביו של הנשיא ויזם נדל"ן מצליח, בשנת 1940. כמו כן, טראמפ גר בבית הזה עד שהיה בן ארבע, ומיד לאחר מכן בני משפחתו עברו להתגורר בבית אחר שבנה אביו במקמנסי, שהיה בעל 23 חדרים. לדבריו של מישה חג'אני, הבעלים של חברת Paramount Realty USA, "זה לא שאף אחד לא רוצה לתרום, זה פשוט שהמחיר הוא מופרך לחלוטין".