מתאבק הסומו, שזכה בשיא גינס תחת התואר "הילד השמן ביותר בעולם" כבר שהיה בן 4, הלך לעולמו אתמול (שלישי), כשהוא בן 21. דז'מבולט חטוחוב, כונה על ידי חבריו "גלדיאטור", כיוון ששקל כמו ארבעה מתוכם יחד. ההודעה המצערת על מותו פורסמה על ידי בטל גובז'ב, המאמן של חוטוחוב שכתב: "מתאבק הסומו הראשון של הרפובליקה הקברדיאנית-בלקרית, דז'מבולט חטוחוב הלך לעולמו. תנחומיי עם בני המשפחה והחברים". ההודעה על מותו של חוטוחוב - "הילד השמן בעולם":

חוטוחוב נודע ברחבי העולם בשל משקלו הרב והוא אף הופיע במספר סרטים תיעודיים שסבבו סביב הדאגה העמוקה לבריאותו עקב המשקל שלו. באותה התקופה, האשימו את אמו בהזנחה של בריאות בנה, אך היא טענה: "הוא פשוט גדל – למעלה ולרוחב. מה אוכל לעשות בעניין? זה מי שהוא וכך אלוהים ברא אותו". 

דז'מבולט חטוחוב (צילום: רשתות חברתיות)
דז'מבולט חטוחוב (צילום: רשתות חברתיות)

בנוסף, דווח כי חוטוחוב נולד במשקל  של 6 ק"ג, וכי כתינוק, הוריו נדרשו להחליף מספר פעמים את העגלות שלו, לאחר שחמישה מתוכן נשברו בשל המשקל. בשנת 2009 הצעיר נבדק אצל רופא בריטי, איאן קמפבל, שהזהיר: "בריאותו של הנער נוראית. המשקל שלו מעיד על סיכון מוגבר לסוכרת, סרטן ומחלות לב שעלולות להשפיע על תוחלת חייו". אך לעומת זאת, אמו טענה כי שאר הרופאים לא ראו כל בעיה רפואית הגורמת למשקלו העודף. 

על פי סוכנות הידיעות הרוסית, Life, חוטוחוב הגיע למשקלו הגבוה ביותר כשהיה בן 17 ושקל למעלה מ-230 ק"ג. שנה לאחר מהצעיר הפתיע את העולם כאשר לאחר אימוני כושר מפרכים הוא השיל ממשקלו כ-176 ק"ג. כמו כן, נסיבות מותו של חוטוחוב אינן נחשפו לתקשורת, אך הדיווחים טענו כי הצעיר סבל מבעיות חריפות בכליות וייתכן והן הגורם למותו הטרגי.