מורה בתיכון בצפון הארץ החלה לשים לב לתנועות חריגות בכרטיס האשראי שלה, אחרי שחקרה את הנושא לעומק, היא הבחינה כי בנה האמצעי החל להתנהג בצורה מוזרה. כאשר היא לחצה עליו לחשוף בפניה את הסוד שלו, היא לא תיארה לעצמה בשביל מה הוא גנב ממנה את הכסף, שהותיר אותה ואת שאר בני המשפחה עם חובות קשים. 

רוצים לשמוע על סיפור העוקץ הלא ייאמן של איש עסקים מצליח ממרכז הארץ? כנסו וגלו

תחילה, המורה החליטה לגשת אל הבק על מנת לברר את הפרטים. בשיחה של האם עם עורך דינה, צביקה הופמן, היא סיפרה כי הפקידה בבנק אמרה לה: "אם את לא מזהה את ההזמנה, יכול להיות שזה אחד מהילדים שלך. מניסיון". האם מיד שללה את האופציה והחליטה לגשת אל תחנת המשטרה הסמוכה על מנת להגיש תלונה במשטרה. רק חודשיים לאחר מכן, כשהחיובים לא פסקו והמשטרה לא הצליחה לסייע, האישה החליטה לבדוק את ההשערה של פקידת הבנק. 

"התחלתי לראות סימנים מחשידים אצל הבן שלי. משהו בטונים שלו הרגיש מוזר וגם לא אהבתי את החברים שהוא הסתובב איתם", סיפרה האם והוסיפה: "אנחנו משפחה לגמרי נורמטיבית, או לפחות ככה חשבתי". יום אחד, המורה חזרה מוקדם מיום העבודה שלה וראתה את בנה בבית, על אף שהוא אמור היה להיות בבית הספר. עד מהרה היא הבינה כי בנה כבר במשך תקופה ארוכה לא הלך לבית הספר, הוא רק חיכה שכל בני המשפחה ילכו כדי לשוב בחזרה אל הספה. מהרגע שהיא הבינה מה קרה מאחורי גבה במשך התקופה, התגלה הסוד הגדול באמת – בנה התלמיד משתמש בסמים.

לאורך כל הזמן, הבן היה גונב מאמו כמויות כסף אדירות על מנת לרכוש סמים. "הוא טען שזה רק גראס ושכולם לוקחים", אמרה האם לעו"ד הופמן. אך בהמשך, כשהבן הגיע לגמילה, הוא הודה שזה היה הרבה יותר מרק גראס. לדברי האם, מאות שקלים נגנבו מההורים על מנת לממן את הסמים וכל מיני תאונות שהוא עשה בהשפעת החומרים. תחילה, הבן לא שיתף פעולה עם הגמילה והוא אף ברח לאילת במשך יומיים, אך אחרי תקופה שהיה אצל פסיכיאטר וטיפולים יקרים, הוא החליט לשתף פעולה וכיום הוא לקראת סיום תהליך השיקום שלו. 

עם זאת, ההוצאות הכלכליות המרובות של ההורים על הטיפולים, כולל הגניבה, הכניסו את ההורים למצב כלכלי קשה, עד כדי כך שנושים איימו לקחת את ביתם. רק לאחר כל התהליך, זוג ההורים החליטו לפנות אל משרד עורכי הדין הופמן-רוז על מנת לנסות להתאושש כלכלית מהמצוקה אליה נקלעו. "המקרה הזה נדיר מאוד. מדובר בבני זוג נורמטיביים, הכי רחוקים מהתדמית של פושטי רגל. אלא שהחיים הובילו אותם כך שהם נכנסו למשבר כלכלי בגלל הבן", אמר עו"ד הופמן. 

בעזרתו של עו"ד הופמן, נעצרו כל ההליכים המשפטיים כנגד זוג ההורים, והוחלט כי במשך שלוש שנים הזוג יחזיר בכל פעם קצת מהכסף עד שכל הסיפור יהיה מאחוריהם. בשיחה עם עורך הדין האם סיכמה: "כל יום שההורים לא בודקים מה קורה עם הילד שלהם, זה עלול להיות היום בו הוא נופל לתהום, ואחרי שנופלים קשה מאוד לקום". 

עו''ד צביקה הופמן (צילום: ניר רוטמן)
עו''ד צביקה הופמן (צילום: ניר רוטמן)